تیراندازی شناورهای صهیونیستی به قایق‌های فلسطینی

منابع رسانه‌ای از تیراندازی شناور‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی به سمت ماهگیران فلسطینی خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 26June 2022

تیراندازی شناورهای صهیونیستی به قایق‌های فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه گزارش کردند که شناور‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی بار دیگر به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کردند.

به نوشته خبرگزاری «وفا» شناور‌های نیروی دریایی رژیم اسرائیل با مسلسل به سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطین که در آب‌های غزه در حال حرکت بودند، شلیک کرد. ماهیگیران فلسطین از ترس بازداشت، مجروح شدن یا کشته شدن مجبور به بازگشت به ساحل شدند.

شناور‌های نیروی دریایی رژیم موقت صهیونیستی به طور مداوم ماهیگیران و کشاورزان مناطق مرزی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و از کسب درآمد آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

چندی قبل نیز رسانه‌ها اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از فلسطینیان که در حال نزدیک شدن به موانع مرزی در شرق شهر «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه بودند، تیراندازی کرد.

رژیم موقت صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی و به دست گرفتن قدرت، محاصره شدیدتری را اعمال کرده است.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی برقرار کرد. این خط به صورت دقیق با مرز‌های رسمی همخوانی ندارد و قوای رژیم اسرائیل بار‌ها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند، همین مساله نیز تنش‌هایی را در هر دو طرف این خط به وجود آورده است.

دبیر کل سازمان ملل متحدبه تازگی بار دیگر از تشدید تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. دفتر «آتتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «دبیر کل سازمان ملل از تشدید تنش مرزی بین اسرائیل و لبنان از جمله پرتاب راکت و حملات هوایی طرفین علیه همدیگر به شدت نگران است.»

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری حداکثری طرفین و همکاری با نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) برای پرهیز از هرگونه درگیری مجدد شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها