نماینده مردم در مجلس:

تمرکززدایی باید در اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گیرد

کوچکی‌نژاد گفت: تمرکززدایی از بودجه و تحقق منابع درآمدی آن از مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ - 27June 2022

تمرکززدایی باید در اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گیرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: بودجه امروز کشور ما متمرکز است و این تمرکز موجب ایجاد رانت می‌شود، چرا که هر استانی که نفوذ بیشتری داشته باشد، اعتبار بیشتری دریافت می‌کند و هر استانی که نفوذ کمتری داشته باشد، اعتبار کمتری را می‌تواند جذب کند و لذا باید در اصلاح ساختار بودجه بحث تمرکزگرایی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مشکل دیگر در بحث بودجه این است که بودجه‌های ما واقعی نیست و منابع آن به طور کامل محقق نمی‌شود و به همین خاطر ما هرساله با کسری شدید بودجه مواجه هستیم که باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای اصلاح ساختار بودجه باید قانون برنامه هم اصلاح شود و در قانون برنامه هفتم باید بحث بودجه‌ریزی کشور تغییر کند و اصلاحات لازم در آن صورت پذیرد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم، ما با کسری‌های شدید بودجه مواجه هستیم که اگر با ایجاد منابع درآمدی واقعی و قابل تحقق این کسری بودجه جبران شود، تورم در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: همانطور که گفتم باید بودجه کشور از حالت متمرکز خارج شود و بودجه هر استانی برایش در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار