جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس‌:

نظامات پدافند شیمیایی ارائه می‌شود

«گوهری» گفت: در طی دو روز همایشی که به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت پیش‌بینی شده، شرکت‌کنندگان نسبت به نظاماتی که در حوزه پدافند شیمیایی مصوب شده و باید نسبت به آن‌ها آشنا شوند، آگاهی می‌یابند.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷ - 28June 2022

نظامات پدافند شیمیایی ارایه می‌شود«سید جمال‌الدین گوهری» جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، درباره ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی اظهار داشت: همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی، از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیةالله (عج) به‌عنوان قطب آموزشی، پژوهشی و درمانی مصدومان شیمیایی در تاریخ هفتم و هشتم تیر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌شود.

وی افزود: صیانت از مردم در مواجهه با مخاطرات شیمیایی، مصون‌سازی و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم، پیاده‌سازی نظام آمادگی و پاسخ در شرایط اضطراری، نقش قوای سه‌گانه و دستگاه‌های کشور در پیاده‌سازی پدافند شیمیایی و آموزش و فرهنگ‌سازی پدافند شیمیایی از محور‌های اصلی این همایش دو روزه است.

گوهری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و محصولات دانش‌بنیان، برگزاری نشست‌های تخصصی، تشریح و تبیین نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور، ارائه مقاله و معرفی برترین‌های حوزه پدافند شیمیایی از دیگر بخش‌های ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همایش مورد اشاره مصادف با سالروز حمله شیمیایی عراق به سردشت در دوران جنگ تحمیلی است، تمام مرتبطین با فعالیت‌های شیمیایی در کشور چه در بخش علمی و تحقیقاتی و چه در بخش تولید و صنعت را برای شرکت در این همایش تخصصی دعوت می‌کنیم تا حضور داشته باشند که طی آن نسبت به مباحث مرتبط و به‌روز آگاه می‌شوند.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی همچنین بیان کرد: در طی دو روز همایشی که پیش‌بینی شده است، شرکت‌کنندگان نسبت به نظاماتی که در حوزه پدافند شیمیایی مصوب شده و باید نسبت به آن‌ها آشنا شوند، آگاهی می‌یابند.

وی سپس در مورد عناوین کارگاه‌های آموزشی نیز عنوان کرد: برای این همایش کارگاه‌های آموزشی با عنوان آخرین یافته‌های درمان عوارض ریوی عامل شیمیایی پرخطر، بررسی پیامد‌های سلامت در حوادث و تهدیدات شیمیایی، آخرین یافته‌های درمان عوارض چشمی مصدومان با عوامل شیمیایی، آخرین یافته‌های درمان عوارض پوستی عوامل شیمیایی پرخطر، اثرات بهداشتی آلاینده‌های نوپدید شیمیایی و زنجیره تأمین دارو‌ها در حوادث شیمیایی، پیش‌بینی شده است.

گوهری درباره سخنرانان هم گفت: برای این همایش دو روزه سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر «ابراهیم متولیان» قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)، «محسن نظیری اصل» دبیر مرجع ملی وزارت امور خارجه، دکتر «مصطفی قانعی» رئیس قطب درمان آسیب‌های شیمیایی و دکتر «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر کشور به ایراد سخن می‌پردازند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها