دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خور و بیابانک:

تکریم خانواده شهدا به‌عنوان تکلیف بر همگان واجب است

«پوربافرانی» گفت: در آموزه‌های دینی، سیره اهل‌بیت(ع) و سیره بزرگان بر تکریم خانواده شهدا تأکید شده و باید به‌‌‎عنوان یک فریضه به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۵۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 27June 2022

تکریم خانواده شهدا یک فریضه دینی استبه گزارش دفاع‌پرس‌ از اصفهان،‌ «محسن پوربافرانی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خور و بیابانک همزمان با هفته قوه قضاییه به همراه جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی این شهرستان با حضور در منزل شهید «مجتبی سعادت» ضمن تجلیل از مقام والای شهدا اظهار داشت: فرهنگ دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید در جامعه نهادینه شود؛ احترام جامعه نسبت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نشان‌دهنده پایبندی به ارزش‌های ملی و مذهبی است.

وی ضمن تجلیل از  تربیت مذهبی و مکتبی این شهیدان، روایت زندگی این خانواده مکرم و شهدای ارزشمندی که به انقلاب تقدیم کرده‌اند را درس بزرگی برای جامعه و به‌ ویژه خدمتگزاران و مسؤولان نظام دانست.

پوربافرانی با تأکید بر اینکه تکریم شهدا و خانواده شهدا به عنوان یک تکلیف بر همگان واجب است، افزود: در آموزه‌های دینی، سیره اهل‌بیت(ع) و سیره بزرگان بر تکریم خانواده شهدا تأکید شده و باید به‌ عنوان یک تکلیف به آن نگاه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خور و بیابانک امنیت، آرامش و اقتدار امروزه نظام اسلامی را مرهون جانفشانی شهیدان دانست و تصریح کرد: شهیدان والامقام، دفاع از میهن و اسلام را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و تمام توان و هستی خود که جانشان بود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای اسلام تقدیم کردند.

گفتنی است شهید «مجتبی سعادت» سوم دی ماه 1349، در شهر خور به دنیا آمد. وی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام  سوم بهمن 1365، در سن 16 سالگی در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدا زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار