برگزاری همایش ملی «شهید دیالمه نیاز امروز» در مشهد

همایش ملی «شهید دیالمه نیاز امروز» در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 27June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به‌مناسبت فرارسیدن چهل‌ویکمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سیدمحمد حسینی بهشتی» و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی، همایش ملی «شهید دیالمه نیاز امروز» سه‌شنبه هفتم تیر ساعت ۹ در مجتمع شهدای سلامت مشهد واقع در رضاشهر، خیابان خاقانی برگزار می‌شود.

در این مراسم که قشرهای مختلف مردم حضور خواهند داشت «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخن می‌پردازد.

«عبدالحمید دیالمه» نماینده مردم مشهد در دوره اول مجلس شورای اسلامی، چهارم اردیبهشت ۱۳۳۳ در تهران چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۵۲ وارد دانشگاه مشهد شد.

فعالیت‌های شهید دیالمه در مشهد، محبوبیتی خاص به او بخشیده بود و باعث شد تا چند تن از علمای تراز اول مشهد از جمله میرزا «حسن‌علی مروارید»، میرزا «مهدی نوقانی» و میرزا «جوادآقا تهرانی» برای اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از او خواستند از شهر مشهد کاندیدا شود و با رأی اکثریت مردم مشهد به مجلس راه یافت.

وی سرانجام یکشنبه هفتم تیر ۱۳۶۰ در حادثه انفجار بمب در حزب جمهوری اسلامی که توسط منافقین انجام شد به همراه آیت‌الله «بهشتی» و ۷۲ یار امام خمینی (ره) به شهادت رسید. پیکر پاک این نماینده انقلابی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در مقبره شهید مفتح به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار