عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حقیقت انقلاب اسلامی با آگاهی‌بخشی به جامعه ماندگار می‌شود

«جلیلی» با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی، یک اسم نیست بلکه یک حقیقت است، گفت: دشمن با حقیقت انقلاب اسلامی مشکل دارد؛ بر همین اساس در همه عرصه‌ها به افرادی همچون شهید دیالمه نیاز داریم تا به‌خوبی آگاه و با بصیرت باشند که بتوانند در مسیر آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 28June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی «دیالمه، نیاز امروز» که امروز (سه‌شنبه) در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم ۲ مؤلفه ایمان و عمل صالح را مطرح می‌کند که اگر در زندگی جمع شود نتیجه آن حیات بابرکت است و شهید دیالمه چنین بود یعنی ایمان و عمل صالح را باهم داشت.

وی ادامه داد: اگر کسی صحبت از ایمان کرد این موضوع، الزاماتی دارد و ایمان باید خود را در عمل نشان دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، خواست تا در همین حیات دنیا، حیات طیبه ببخشد و شهید دیالمه با همه وجود به این امر قیام کرد و از همان ابتدای پیروزی انقلاب هم مقابله دشمنان شروع شد تا این نهال، تنومند نشود.

جلیلی افزود: آنچه برای دشمنان می‌تواند کم‌هزینه‌تر باشد این‌که یک ملت از مسیر خود منصرف یا منحرف شود و بر همین اساس تردید و شبهه‌افکنی را شروع می‌کنند.

وی بیان داشت: عمل صالح این است که هر عمل را در زمان خود انجام دهیم که این کار در مورد جهاد تبیین هم صدق می‌کند که باید در زمان خود و به‌موقع انجام شود؛ بر همین اساس شهید دیالمه در برابر تفکر التقاطی موضع‌گیری می‌کرد و به شبهه‌افکنی‌ها در زمان خود پاسخ می‌داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید دیالمه را می‌توان از سرداران جنگ نرم در مقابل موج تردیدافکنی و انحرافات دهه ۶۰ دانست که در برابر آن‌ها می‌ایستاد. او در سخنان خود تبیین اقناعی، مستند و دقیق انجام می‌داد و لذا بسیاری از رفتارهای خوب ما اگر در زمان خودش انجام نشود اثرگذار نخواهد بود.

جلیلی تصریح کرد: امروز باید منشأ موفقیت‌ها و ناکامی‌ها بررسی شوند که این نیازمند تبیین است. موفقیت‌ها وقتی بوده که ایمان و عمل صالح را مبنا قرار دادیم و کاستی‌ها مربوط به زمانی بوده که نتوانستیم مبنای انقلاب را در عمل محقق کنیم.

وی بابیان این‌که جمهوری اسلامی، یک اسم نیست بلکه یک حقیقت است، تأکید کرد: دشمن با حقیقت انقلاب اسلامی مشکل دارد و در همه عرصه‌ها به افرادی مثل شهید دیالمه نیاز داریم تا به‌خوبی آگاه و با بصیرت باشند که بتوانند در مسیر آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار