سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی انقلاب سیستان و بلوچستان:

شهید«بهشتی» نماد یک تفکر انقلابی و جهادی بود

«احمدزاده» گفت: شهید «بهشتی» نماد یک تفکر انقلابی و جهادی بود که ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.
کد خبر: ۵۳۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 28June 2022

شهید«بهشتی» نماد یک تفکر انقلابی و جهادی بود«ابولفضل احمدزاده» سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی انقلاب سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: بهترین جمله‌ای که در وصف شهید بهشتی می‌توان گفت، سخن امام خمینی (ره) در مورد ایشان بود که فرمودند: «شهیدبهشتی یک ملت بود»

وی افزود: شهید بهشتی اندیشه تشکیلاتی داشت به این معنا که نظامی هماهنگ و منسجم به لحاظ عقیدتی و سیاسی پایه ریزی کرد؛ به طوری که دستگاه قضایی مرهون اندیشه متعالی این شهید است. وی یک روحانی کامل و آشنا با اندیشه های آن زمان در غرب بود. او یکی از رهروان اصیل و بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود که با دیدگاه های امام کاملا آشنایی داشت.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی انقلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دکتر بهشتی اولین رییس دیوان عالی کشور بود، گفت:باید اندیشه ها و دیدگاه هایی که این شهید بزرگوار از نظرقضایی و فقهی داشتند، در دستگاه قضایی کشور اجرا شود؛ چراکه یکی از دغدغه های اصلی و مهم دکتر بهشتی کمک به مردم مظلوم و اجرای عدل بود.

وی ادامه داد: بهشتی نماد یک تفکر انقلابی و جهادی بود که امروزه این تفکر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه است که باید  در این مسیر گام برداریم.

این مسئول عنوان کرد: ایشان نظام و ساختاری را طراحی کرد که در حال حاضر احیای حقوق عامه مردم مظلوم و از طرفی ملجأ مردم محروم است. لازم است رویکرد به آینده ای که شهید بهشتی برای جامعه اسلامی در نظر گرفته بود، در جامعه به خصوص دستگاه قضا که کارش اجرای عدل در جامعه است، اجرا شود تا آینده ای روشن در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار