نویسنده و کارگردان دفاع مقدس:

از «بغضی در نقاب» با موضوع شهدای ارتش به زودی رونمایی می‌شود

«میرزایی» گفت: به زودی و طی مراسمی از کتاب«بغضی در نقاب»  که براساس دو نمایش «بغض شیرین» و «نقاب» و با موضوع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی تهیه و نگارش شده رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ - 28June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «بهرام میرزایی» نویسنده و کارگردان برجسته دفاع مقدس امروز هفتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محتوای دو نمایشنامه «بغض شیرین» و «نقاب» که در آنها به موضوع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته شده اظهار داشت: به زودی و طی مراسمی از کتاب «بغضی در نقاب»  که براساس این دو نمایش تهیه و نگارش شده رونمایی می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه این کتاب به همت گروه نمایش مردمی مهنا آماده شده افزود: مراسم جشن امضای این کتاب به زودی و با حضور فعالان هنری و رسانه‌ای و مسئولان حوزه فرهنگ و شهادت برگزار می‌شود.

وی این دو نمایش را حاصل روزهای کرونایی دانست و افزود: کرونا همه چیز را تعطیل کرد اما ما معتقدیم که کار فرهنگی به ویژه کار برای شهدا تعطیلی ندارد و نباید شرایط سختی همچون کرونا مانع پرداختن به شهدا به ویژه شهدای گمنام شود.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کتاب «بغضی در نقاب» در 64 صفحه توسط نشر بوی باران آماده چاپ شده که بر اساس محتوای دو نمایشنامه بغض شیرین و نقاب نوشته شده و در قالب یک کتاب آماده رونمایی است.

میرزایی افزود: بغض شیرین یک نمایش مونولوگ است بر اساس زندگی شهید سید نورالدین حسینی بکتری در سال 99 اجرا شد که توانست در جشنواره‌های منطقه‌ای سنگر و دهمین جشنواره تئاتر ارتش حایز رتبه برتر شود.

وی افزود: نمایش نقاب نیز مونولوگ گونه‌ای است که به زندگی خلبان شهید ابوالفضل مهدیار می‌پردازد و در سال 1400اجرا شد و در جشنواره تئاتر سپهر نهاجا عنوان برگزیده را کسب کرد و به صورت محدود در شیراز به روی صحنه رفت.

وی مروری نیز به فعالیت گروه مردمی نمایش مهنا در حوزه حمایت از آثار دفاع مقدسی پرداخت و گفت: پیش از این، کتاب نمایشنامه مهنا مربوط به زندگی شهید دوران و کتاب نمایشنامه پل کارون شرح زندگی شهید شاهرخ ضرغام نیز با حمایت گروه مردمی نمایش مهنا منتشر شده و کتاب نمایشنامه بغضی در نقاب سومین اثر منتشر شده توسط این گروه است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار