نشست «پناهندگی و تروریسم» در یزد برگزار شد

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم همزمان با چهل و یکمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر، نشستی را با عنوان «پناهندگی و تروریسم» در یزد برگزار کرد.
کد خبر: ۵۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 28June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم همزمان با چهل و یکمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر، نشستی را با عنوان «پناهندگی و تروریسم» در یزد برگزار کرد.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست ضمن خیر مقدم به خانواده‌های شهدا اظهار داشت: گروه‌های تروریستی تحت حمایت دولت آمریکا هستند.  بیش از ۱۰۰ کودتا توسط آمریکایی‌ها در سراسر جهان اتفاق افتاده که چند مورد از این کودتا‌ها مربوط به ایران است. بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفته که ۷۲ نفر از گل‌های سرسبد آن‌ها در هفتم تیر به شهادت رسیدند.
 
وی با اشاره به ترور نافرجام رهبر انقلاب در ۶ تیر ادامه داد: ۱۲ تیرماه هم سالروز ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس است که آمریکا‌ها هواپیما را مستقیما با شلیک موشک سرنگون ساخته و بعد‌ها به فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار دادند.
 
عزیزی با تأکید بر اینکه تا آخر در برابر آمریکا ایستاده ایم، تصریح کرد: امام (ره) راه انقلاب را مشخص کرد و مردم نیز پیشتیان ایشان و رهبری حرکت می‌کنند. ما وظیفه داریم که این حادثه‌ها را به نسل‌های جوان خود منتقل و بیان کنیم که چرا نمی‌خواهیم با آمریکایی‌ها ارتباط بر قرار کنیم.
 
حجت الاسلام «عباس زارع» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم از شهادت ۵۲ یزدی در عملیات‌های تروریستی اظهار داشت: جنایت‌های منافقین آبروی انسانیت را برده و آنان بسیاری از افراد را با بهانه‌های واهی و با قساوت به شهادت رساندند.
 
حجت الاسلام عباس زارع افزود: شهدای ترور هر کدام نخبگانی بودند که می‌توانستند جامعه را متحول کنند. نمونه‌های آن، شهدای فاجعه هفتم تیر هستند که اکثرا دارای مدارج عالی تحصیلی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان بودند و فقدان آن‌ها برای کشور بسیار سنگین است.
 
«سیدهاشم پاکنژاد» فرزند شهید پاکنژاد از شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر نیز با اشاره به مجروح شدن نوه‌های این شهید در بمبگذاری انتحاری سامرا در سال ۱۳۹۱ خاطرنشان ساخت: ما به عنوان یک خانواده آسیب دیده از دو گروه تروریستی منافقین و داعش، از ته دل آرزو داریم که انسان‌های دیگری همچون ما قربانی تروریسم نشوند و این کثیف‌ترین خشونت بشری، از صحنه روزگار محو گردد.
 
سیدهاشم پاکنژاد ادامه داد: از سازمان ملل و دولت‌های غربی به ویژه هلند می‌خواهم صدای عدالت خواهی قربانیان فاجعه هفتم تیر را بشنوند و زمینه‌های دسترسی به عدالت برای آن‌ها در دادگاه قتل مجرم تروریستی، علی معتمد، را فراهم و اطلاعات جمع آوری شده توسط دادگاه هلند در خصوص پیشیینه تروریستی مجرم تروریستی را برای اطلاع افکار عمومی بویژه بازماندگان هفتم تیر منتشر کنند.
 
وی بیان داشت: دادگاه هلند موظف است این قتل را با قتل‌های دیگر متفاوت بداند، چرا که مقتول یک تروریست است و دادگاه باید تمام تلاش خود را برای روشن شدن پیشینه تروریستی مقتول به کار گیرد تا راز قتل و فاجعه تروریستی هفتم تیر روشن گردد.
 
«اشرف بروجردی» همسر شهید «غلامعلی معتمدی» هم گفت: پاسخ دولت‌های غربی به ویژه دولت هلند به خانواده‌های شهدای هفتم تیر چیست؟ چرا پس از گذشت چند سال هنوز دولت هلند که مدعی حقوق بشر است، برای این تخلف نابخشودنی و اعطای پناهندگی به این مجرم تروریستی، از خانواده‌های هفتم تیر عذرخواهی نمی‌کند؟
 
اشرف بروجردی افزود: ما باید برای انتقال صدای شنیده نشده خانواده‌های شهدای هفتم تیر برنامه ریزی و فعالیت داشته باشیم و حقایق پنهان شده این فاجعه را برای افکار عمومی بشکافیم. اگر آن‌ها پناهندگی می‌دهند ما نیز باید فریاد دادخواهی شهدای ترور باشیم.
 
«هیبت الله نژندی منش» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز اظهار داشت: ما هیچ گاه در این سال‌ها کار بنیادین حقوقی در زمینه شهدای ترور انجام نداده ایم و تاوان این کمکاری را می‌دهیم.
 
هیبت الله نژندی منش افزود: کشور‌ها بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی نباید به کسانی که مظنون به جنایت علیه صلح و تروریسم باشند پناهندگی بدهند. دولت هلند، رویه‌های بین المللی را نقض کرده است.
 
وی تأکید کرد که کشور‌های اروپایی از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، همانند گروه تروریستی منافقین که آمریکا پس از حمله به عراق از آن‌ها به عنوان ابزاری علیه جمهوری اسلامی از آن‌ها استفاده کرده و بر این اساس آنان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج ساخت.
 
در بخش پایانی نشست از خانواده‌های شهدای ترور تجلیل به عمل آمد و بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با عنوان «اولین پرونده تروریسم در بستر پناهندگی» قرائت شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار