نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

مسئولیت جامعه بین الملی در قبال آلام و رنج‌های مصدومین شیمیایی سردشت

«حسین پور» گفت: گرامی‌داشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت فرصت مغتنمی است تا مسئولیت جامعه بین‌المللی در قبال آلام و رنج‌های مصدومین این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یادآوری شود.
کد خبر: ۵۳۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ - 28June 2022

مسئولیت جامعه بین الملی در قبال آلام و رنج های مصدومین شیمیایی سردشت

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «کمال حسین پور» نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در آئین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت، اظهار داشت: مردم مظلوم سردشت هنوز با آلام ناشی از جراحات بمباران شیمیایی دست و پنجه نرم کرده و نیاز است به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است، ادامه داد: گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت فرصت مغتنمی است تا ضمن تلاش برای تحقق جهانی خلع سلاح شیمیایی، مسئولیت جامعه بین المللی در قبال آلام و رنج‌های مصدومین این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یادآوری شود.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت ۱۲۰ نفر و مصدومیت پنج هزار نفر در این حادثه افزود: انتظار می‌رود جامعه بین المللی به منظور جبران بخش ناچیزی از صدمات وارده به مصدومین شیمیایی و خانواده‌های آنها با احساس مسؤولیت به وظیفه حقوقی و اخلاقی خود در این رابطه عمل کرده و جبران خسارت وارده به قربانیان و مصدومان شیمیایی را دنبال کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مصدومان شیمیایی این شهرستان گفت: هنوز با گذشت ۳۵ سال شمار زیادی از مردم این شهرستان با آلام آن همچنان دست به گریبان بوده و با وجود برگزاری چندین کمیسیون پزشکی ولی هنوز انتظار مردم سردشت برآورد نشده است.

حسین پور کمبود تجهیزات کلینیک مصدومان شیمیایی، نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تأمین داروهای مورد نیاز این مصدومان را از نیازهای برحق مردم این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار