مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بیانیه گام دوم به پیش‌روندگی انقلاب اسلامی می‌انجامد

آیت‌الله «اعرافی» با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نظریه قوی و جامعی است که به پیش‌روندگی انقلاب می‌انجامد، گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار تفکری است که سرنوشت و آینده منطقه و جهان در گرو آن است.
کد خبر: ۵۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 29June 2022

بیانیه گام دوم به پیش‌روندگی انقلاب اسلامی می‌انجامدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سومین همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت جواد الائمه علیه‌السلام و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از ابعاد مختلف می‌توان مورد کاوش و تحلیل قرار داد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را راهنمای حرکت کشتی انقلاب اسلامی از میان تلاطم‌ها به سمت مقصد عنوان کرد و افزود: البته سخنان و نوشته‌های ایشان همه نقض و دقیق و از جایگاهی رفیع صادر می‌شود، اما این بیانیه از امتیازات خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حرکت نهضت‌های اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی و سیاسی غرب در طول تاریخ و شکست این نهضت‌ها و نحله‌ها گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) یک حرکت عظیم مردمی و دینی بود که به لحاظ نظری و اندیشه دارای قالبی کامل بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی توانست جنبشی عظیم و تحولی بنیادین را در حوزه‌های مختلف ایجاد کند و در نهایت، یک نظام و ساختار اجتماعی و سیاسی نوین را تشکیل دهد.

وی تمدن‌سازی را قله دیگر پیش روی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: باید با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سمت تمدن‌سازی پیش برویم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه امام خمینی (ره) نظریه کاملی دارد که توانسته دوگانه‌های به ظاهر متضاد را در درون خود جمع کند. هرچه یک نهضت به لحاظ درون‌مایه، محتوا و نظریه‌پردازی قوی‌تر باشد، می‌تواند تضاد‌ها را در درون خود جمع کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نظریه قوی و جامعی است که به پیش‌روندگی انقلاب می‌انجامد، افزود: در انقلاب اسلامی برخلاف غرب، دین و دنیا قابل جمع است؛ این درحالی است که غربی‌ها بر این باور بودند که اگر بخواهیم دین را اجرایی کنیم، باید پیشرفت و دستاورد‌های علمی را کنار بگذاریم و یا اگر بخواهیم به پیشرفت برسیم، باید دین را کنار بگذاریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: انقلاب اسلامی تا حد زیادی توانسته است دوگانه دین و دنیا را در خود حل کند؛ همچنین در تئوری خود نشان داد که دین و سیاست قابل تجمیع است.

آیت‌الله اعرافی جمع دوگانه دین و ملیت و قومیت را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد درحالی‌که ما همه وجود خود را فدای اسلام می‌کنیم، پایبند ملیت و قومیت خود نیز هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اصول اساسی خود ثابت ماند، بر مبانی خود پافشاری کرد و هرگز از واقعیات فاصله نگرفت. انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دوگانه غیرقابل جمع نیستند. این انقلاب از خود ظرفیتی نشان داد که دوگانه‌هایی که انقلاب‌ها و جنبش‌های گذشته را با مشکل روبه‌رو کرده بود در خود حل کرد و گواه آن، ورود به گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: ایران اسلامی پرچم‌دار تفکری است که سرنوشت و آینده منطقه و جهان در گرو آن است. حرکت ایران و پایداری و مقاومت ایران در این سختی‌ها و تحریم‌ها روح‌بخش و امیدبخش برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار