نشست خبری دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان قم برگزار شد

نشست خبری دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان قم با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ - 20September 2015

نشست خبری دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سرهنگ پاسدار احمد حسینی طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از مدتها قبل در قم برپا شده که به اجرای بیش از ۴۰ عنوان سرفصل و هزار و ۵۰۰ برنامه در سراسر استان میپردازد.

وی با اشاره به روزشمار هفته ادامه داد: در روز ۳۱ شهریورماه با عنوان نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی نامگذاری شده که در این روز رژه و رزمایش نیروهای مسلح برگزار میشود و روز اول مهرماه با عنوان روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان نامگذاری شده که در این روز مراسم گرامیداشت سربازان برگزار میشود.

حسینی اضافه کرد: روز دوم مهرماه با عنوان از خود گذشتن و شهدای ایثارگر نامگذاری شده که گلزار شهدا و مزار شهدای گمنام غبارروبی میشود و در روز روز سوم مهرماه با عنوان معنویت زنان و سلامت نامگذاری شده که پیاده روی خانوادگی در این روز برگزار میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم بیان کرد: روز چهارم مهرماه نیز با عنوان دفاع همه جانبه جوانان و پشتیبانی و نگاه ویژه به جوانان در دفاع مقدس نامگذاری شده است، همچنین روز پنجم مهرماه با عنوان روز ولایتمداری، جوانان و ایثارگران در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حسینی ادامه داد: روز ششم مهرماه با عنوان وحدت ملی، بصیرت و دشمنشناسی و بیداری اسلامی نامگذاری شده و روز هفتم مهرماه نیز با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.

حسینی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از ۲۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی میشود، گفت: ۱۵ کتاب از آثار دفاع مقدس تبدیل به خط بریل و گویا سازی میشود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۳۰ شهریورماه نمایشگاه زنان شهیده استان به منظور معرفی یکصد شهیده استان در حوزه هنری افتتاح میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افرود: در عرصه علمی و پژهشی رشته کار شناسی ارشد ادبیات پایداری برای نخستین بار در استان قم به تصویب رسیده که در این رشته ثبت نام دانشجو از طریق دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت راه اندازی موزه دفاع مقدس اظهار داشت: این موزه از اعتبارات سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان تصویب شده است که فعالیت عمرانی آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وی همچنین از برگزاری همایش ملی ادبیات پایداری در این استان خبر داد و افزود: بیش از 520 مقاله از 15 کشور به همایش ملی ادبیات پایداری رسیده است که پس از داوری این همایش برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها