چهارمین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور در قم برگزار شد

چهارمین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور، روز شنبه در مجتمع ولایت قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ - 20September 2015

چهارمین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، چهارمین همایش سراسری مدیران هیئات مذهبی کشور با سخنرانی چهره های برجسته در مجتمع ولایت قم برگزار شد.

حجت الاسلام احمد پناهیان از استادان حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان، خواندن روضه به روز است، این یعنی استکبارستیزی و ظلم ستیزی در روضه ها و در قالب مداحی بیان شود.

وی با بیان اینکه هجرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) هر دو یک حرکت جهادی بود، اظهار کرد: آمدن اشعریون به قم و حضور حضرت معصومه(س) در این شهر موجب شکل گیری شهر قم با این ماهیت مذهبی شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در کربلا با خواندن روضه واقعه کربلا را برای مردم روایت کرد، گفت: زمانی حضرت این کار را انجام دادند که مردم علاقه چندانی به این موضوع نداشتند ولی با این اوصاف با حضور خانواده های شهدا در کربلا به بیان این موضوع با زبان روضه پرداختند.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مفاهیم بلند معنوی و ولایت را نسبت به بزرگسالان به خوبی درک می کنند، مفاهیم عمیق عشق به خدا و اتصال به اهل بیت (ع) است که باید به نوگلان حسینی آموزش داده شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از وظایف بسیج این است که با امام حسین (ع) همراهی داشته باشد، مداحان بسیجی می توانند به راحتی مستمعان خود را با امام حسین (ع) همراه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان و هیاتی ها امسال همراهی با امام حسین (ع) را برجسته کنند، روضه همیشه اشک نیست بلکه آمیخته ای از عقل، عاطفه و اشک است.

همایش مذکور، با حضور مدیران هیات های مذهبی سراسر کشور برای چهارمین سال با هدف ارتقای بصیرت سیاسی، چگونگی مقابله با ماهواره و نقش هیات های مذهبی در این زمینه، شناخت گروه های تکفیری و شیعه انگلیسی قبل از ماه محرم در مجتمع اقامتی ولایت قم برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار