جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

کمیته آمار مفقودین نیروهای مسلح در ‌اردبیل تشکیل می‌شود

سردار «سعیدی» گفت: برای روشنگری در آمار مفقودین نیروهای مسلح استان اردبیل و مکان یابی محل پیکرهای به جا مانده در مناطق عملیاتی، کمیته‌های آمار و بازخوانی عملیات‌ها از منظر نحوه شهادت مفقودین در استان اردبیل تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 29June 2022

کمیته آمار مفقودین نیروهای مسلح در استان اردبیل تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، ظهر امروز (چهارشنبه) جلسه همکاری و هماهنگی اطلاعاتی و بررسی آخرین وضعیت آمار و اطلاعات مفقودین نیروهای مسلح استان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر سعیدی» جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان نیروهای مسلح استان در محل موزه دفاع مقدس ‌اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌اردبیل گفت: استان اردبیل میزبان 75 شهید گمنام در 34 نقطه است و 85 درصد یادمان‌های این شهدا احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه سردار سعیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارائه تاریخچه تشکیل و فعالیت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای روشنگری در آمار مفقودین نیروهای مسلح استان اردبیل و مکان‌یابی محل پیکرهای به جا مانده در مناطق عملیاتی، کمیته‌های آمار و بازخوانی عملیات ها از منظر نحوه و محل شهادت مفقودین، در استان اردبیل همانند سایر استان‌ها تشکیل می‌شود.

سعیدی افزود: در راستای اطاعت از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تا کشف پیکر مطهر آخرین شهید جاویدالاثر با تمام توان به کار خود ادامه خواهد داد.

وی ابراز داشت: کمیته آمار مفقودین نیروهای مسلح استان‌ها با مسئولیت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان‌ها تشکیل می شود و پس از بررسی‌های دقیق و رسیدن به نتیجه و آمار قابل اطمینان، جلسات بازخوانی عملیات‌ها با محوریت فردی برای مشخص شدن محل شهادت شهدای جاویدالاثر تشکیل و نقطه‌یابی خواهد شد.

در این جلسه، معاونت‌های ایثارگری و اطلاعات و عملیات و نیروی انسانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و جهاد کشاورزی استان به بیان آمار و طرح سوألات خود در خصوص نحوه بررسی آمار مفقودین پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها