تأمین آب شرب ۵۴ روستای نائین به همت بسیج سازندگی استان اصفهان

۵۴ روستا در شهرستان نائین در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 29June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان و هیأت همراه، در نهمین سفر شهرستانی خود، به «نائین» سفر کرده و از پروژه‌های آبرسانی روستایی که با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال تکمیل است، بازدید کرد.

همچنین در جریان این سفر، نشستی به ریاست استاندار اصفهان و با حضور مسئولان و ناظران وزارت نیرو در خصوص روند تکمیل و تکامل جهاد آبرسانی در شهرستان نائیین و سامان‌بخشی به دغدغه‌های جاری شهرستان برگزار شد.

استاندار اصفهان در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع محرومیت از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، بر اهمیت جایگاه جهاد آبرسانی در توسعه پایدار، عمران و آبادانی شهرستان نائین و استان اصفهان تأکید کرد و اظهار داشت: موضوع بهره‌مندی عادلانه از منابع آب شرب و توزیع مدبرانه این مایه حیات در فلات مرکزی ایران، از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

تأمین آب شرب ۵۴ روستای نائین به همت بسیج سازندگی استان اصفهان

در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور که با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صورت می‌پذیرد، ۵۴ روستا در شهرستان نائین نیز با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

با اجرای این طرح در حدود ۳ هزار نفر از روستائیان ساکن در مجتمع‌های روستایی لای‌سیاه و کوهستان - بهارستان، تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار می‌گیرند؛ در این طرح ۲ حلقه چاه حفر و تجهیز و ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث می‌شود.

تاکنون برای اجرای طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی لای‌سیاه و کوهستان - بهارستان در شهرستان نائین، ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر حفاری و ۷ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری شده که بیانگر پیشرفت فیزیکی ۹ درصدی این ۲ طرح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار