دفاع پرس از جدیدترین تحولات سیاسی و میدانی محور مقاومت گزارش می دهد؛

از طرح 3 مرحله‌ای روسیه درباره حل بحران سوریه تا سقوط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه

طرح 3 مرحله‌ای روسیه درباره حل بحران سوریه، 68 کشته و 58 زخمی در حمله یک هواپیمای ناشناس به منطقه بیجی عراق، بازداشت 7 فلسطینی در قدس اشغالی و انهدام پایگاه داعش را در بلندی‌های عرسال از مهم‌ترین تحولات سیاسی و میدانی محور مقاومت در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۵۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 20September 2015

از طرح 3 مرحله‌ای روسیه درباره حل بحران سوریه تا سقوط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، توافق آتش بس در تعدادی از مناطق سوریه، هلاکت معاون بن لادن در استان ادلب، طرح 3 مرحلهای روسیه درباره حل بحران سوریه، 68 کشته و 58 زخمی در حمله یک هواپیمای ناشناس به منطقه بیجی عراق، بازداشت 7 فلسطینی در قدس اشغالی، سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آلخلیفه، گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان از اوضاع این کشور و انهدام پایگاه داعش را در بلندیهای عرسال از مهمترین تحولات سیاسی و میدانی محور مقاومت در 24 ساعت گذشته است.

سوریه

* توافق آتش بس در تعدادی از مناطق سوریه:
شبکه خبری المیادین از توافق برای توقف اقدامات هجومی در دو شهرک شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه ادلب و الزبدانی و روستای مضایا در حومه دمشق خبر داد که قرار است در این مناطق از ظهر امروز (یکشنبه) آتش بس برقرار شود. این در حالی است که دیروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در پی درگیری با گروههای مسلح توانستند منطقه «النابوع» در شمال الزبدانی را به کنترل خود در آورند و تعدادی از ترویستها را به هلاکت برسانند و عدهای را نیز مجروح کنند.

* هلاکت معاون بن لادن در استان ادلب: منابع عربی گزارش دادند که یکی از سرکردههای اصلی گروهک تروریستی جبهه النصره شاخه گروهک القاعده در سوریه طی درگیریهای شهرک الفوعه و کفریا واقع در استان ادلب به هلاکت رسید.

* طرح 3 مرحلهای روسیه درباره حل بحران سوریه: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 28 سپتامبر طرحی را برای حل بحران سوریه مطرح خواهد کرد.

وی افزود: این طرح 3 مرحلهای نتیجه رایزنیهای مسکو با کشورهای تاثیرگذار در سوریه است. مرحله نخست این طرح بر لزوم اتحاد تمامی طرف ها برای هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش در سوریه است تا این امر به عنوان مقدمهای برای دستیابی به توافق سیاسی در راستای حل بحران سوریه باشد.

سفیر روسیه در لبنان در ادامه گفت: مرحله دوم در سطح خارجی است و طی آن از قدرتهای منطقه ای و بینالمللی تاثیرگذار خواسته می شود تا گروه های مسلح را به پذیرش راهکار سیاسی وادار کنند. مرحله سوم نیز مبتنی بر یکسان کردن تلاش های منطقه ای و بینالمللی برای توقف حمایت مالی از گروههای تروریستی در سوریه و ممانعت از ورود این گروههای به سوریه از طریق کشورهای همسایه است.


عراق

* 68 کشته و 58 زخمی در حمله یک هواپیمای ناشناس به منطقه بیجی: یک منبع فرماندهی عملیات صلاح الدین عراق از کشته شدن 68 نفر و زخمی شدن 58 تن در حمله یک فروند هواپیمای ناشناس به انبار ذخایر و تجهیزات نظامی واقع در شمال غربی شهرستان بیجی خبر داد. این منبع اعلام کرد یک فروند هواپیمای ناشناس چهار موشک به طرف انبار تجهیزات نظامی در روستای متعلق به قبایل شمر و بو نمر در شمال غربی شهرستان بیجی شلیک کرد که به کشته شدن 68 نفر و زخمی شدن 58 تن منجر شد.

فلسطین

* بازداشت 7 فلسطینی در قدس اشغالی: منابع فلسطینی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی 7 شهروند فلسطینی را در درگیری های پراکنده در قدس اشغالی بازداشت کرد. از سوی دیگر دهها فلسطینی ساکن شهر «بیت لحم» واقع در جنوب کرانه باختری، با برپایی تظاهرات، کناره گیری محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شده و نوشتههایی در محکومیت همکاری امنیتی تشکیلات با رژیم صهیونیستی به دست گرفتند.

شاهدان عینی گفتند معترضان تظاهرات خود را از اردوگاه «الدهیشه» در بیت لحم شروع و به سمت ساختمان ریاست تشکیلات خودگردان در این شهر حرکت کردند. بر این اساس معترضان شعارهایی را در محکومیت اقدامات تشکیلات خودگردان سر داده و خواهان کناره گیری ابومازن از ریاست این تشکیلات و توقف هماهنگی امینتی با رژیم صهیونیستی شدند.

این در حالی بود که سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان روز گذشته مانع از راهپیمایی شهروندان فلسطینی در شهر های بیت لحم و نابلس در حمایت از مسجد الاقصی شدند و 17 نفر از جمله چند خبرنگار را بازداشت کردند.

* سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه: خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند. روزنامه جروزالم پست نیز در این خصوص نوشت که این هواپیمای بدون سرنشین در شهرک «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه سقوط کرده است. این دومین هواپیمای بدون سرنشین به شمار می رود که حماس در دو ماه گذشته به کنترل خود درآورده است.

لبنان

* انهدام پایگاه داعش را در بلندیهای عرسال: به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، یگان توپخانه ارتش لبنان بعد از رصد تحرکات مشکوک عناصر مسلح گروه تروریستی تکفیری داعش در بلندیهای شهرک عرسال این منطقه را با توپخانه گلوله باران کرد. شبکه المنار لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش از این پایگاه که به طور کامل نابود شده است، به عنوان کارگاه تعمیر و نگهداری خودروهای نظامی استفاده میکرد. دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره بیش از یک سال قبل به شهرک عرسال لبنان حمله و برای مدت پنج روز آن را اشغال کردند و سپس با ربودن تعدادی از نظامیان لبنانی به بلندیهای این شهرک عقب نشینی کردند.

بحرین

* تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آلخلیفه: به گزارش پایگاه خبری «صوت المنامه»، مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی علیه رژیم آل خلیفه در منطقه «الدّراز»، آزادی فوری زندانیان سیاسی در بند این رژیم را خواستار شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه، آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی را خواستار شدند. رسانههای عربی اعلام کردند که مردم در شعارهای خود ضمن ابراز همبستگی با «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، خواستار آزادی فوری وی شدند. این در حالی است که نظامیان رژیم آل خلیفه با حمله به این تظاهرات، اقدام به سرکوب شرکت کنندگان در آن کردند.


 

افغانستان

* گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان از اوضاع این کشور: «نیکلاس هیسم»، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در مورد وضعیت جاری افغانستان به شورای امنیت این سازمان گزارش داد. نیکلاس هیسم در این گزارش گفت: تلفات غیر نظامیان در هشت ماه نخست سال 2015 به بالاترین سطح خود رسیده است. وی دلسردی مردم افغانستان از آینده را دلیل مهاجرت گسترده مردم این کشور خواند و گفت: مردم افغانستان با آیندهای غیر شفاف مواجه هستند و به پشتیبانی دائمی جامعه بین الملل نیاز دارند. نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان بر ادامه مذاکرات صلح و تعامل مستقیم دولت کابل و طالبان تاکید کرد. وی همچنین اذعان داشت: در سال 2015 شدیدترین حملات تروریستی در افغانستان شکل گرفته و ما تشدید خشونت ها را پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار