فرماندار بروجرد:

ساماندهی گلزار شهدا امری ضروری است

«منعمی» با بیان اینکه یادمان شهدای اشترینان یک ظرفیت برای زنده نگه داشتن یاد شهداست، گفت: ساماندهی گلزار شهدا امری ضروری است و باید در حفظ و نگهداری آن‌ها دقت شود.
کد خبر: ۵۳۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 29June 2022

ساماندهی گلزار شهدا امری ضروری  است

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «مجید منعمی»  فرماندار بروجرد امروز (چهارشنبه) در جلسه ساماندهی یادمان شهدای گمنام اشترینان، که با حضور سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی داعیه این را داریم که مرهون شهدا هستیم در عمل هم باید این بروز و ظهوری داشته باشد ابتدایی‌ترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که هر ناظر بیرونی که وارد شهر یا شهرستان می‌شود با یک نگاه بفهمد چقدر این شهر یا شهرستان فرهنگ شهید و شهادت و ترویج آن برای آنها مهم بوده، حرم شهدای گمنام بوده که در آن شهر وجود دارد.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از سال ۷۰ با موضوعاتی تحت عنوان جنگ نرم اشاره کردند و این به این معنا است که یک موضوعی از همان سال‌ها در حال شکل‌گیری بوده است و در حال حاضر به صورت واضح‌تر آن را مشاهده می‌کنیم.

منعمی اضافه کرد: آن موقع خیلی‌ها باور نمی کردند که چه چیزی در حال وقوع هست اما امروز خروجی آن را داریم می بینم، مقام معظم رهبری در این راستا راهکار می‌دهند که در این راستا یکی از جملات پرتکرار ایشان زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، است.

وی بیان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا می‌تواند در قالب تکریم خانواده شهدا، ساخت یادمانهای شهدا، پرداختن به کنگره‌های بوده که در استان لرستان قرار است اتفاق بیفتد، توجه به فضاهای است که آن‌ها را می‌توان به عنوان فضاهای خاطره‌انگیز تحت عنوان حرم‌های شهدا در نظر گرفت، کاروان های راهیان نور و ... است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه  یادمان شهدای اشترینان یک ظرفیت برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است، ادامه داد: ساماندهی گلزار شهدا امری ضروری  است و  باید در حفظ و نگهداری آنها دقت شود.

منعمی ادامه داد: شورای شهر موظف است به صورت ویژه کار را دنبال کند.

انتهای پیام/       

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار