تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی

منابع عبری گزارش دادند که پارلمان این رژیم اول ماه نوامبر را به عنوان زمان برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی تعیین کرده است.
کد خبر: ۵۳۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 30June 2022

تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع عبری، امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند نمایندگان این رژیم اول ماه نوامبر (دهم آبان) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی تعیین کرده‌‌اند.

طبق گزارش منابع عبری، بعد از توافق‌ها بین ائتلاف حاکم در تل‌آویو و مخالفان درخصوص انحلال کنست، انتظار می‌رود که طرح انحلال امروز در قرائت‌های دوم و سوم تصویب شود و «یائیر لاپید» در اراضی اشغالی به جای «نفتالی بنت» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور معرفی شود.

نفتالی بنت نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونستی شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات آتی این رژیم نامزد نخواهد شد.

خبرنگار شبکه عبری «کان» گزارش داد که مراسم تبادل مناصب میان بنت و لاپید حدود ساعت ۱۲:۳۰ امروز به وقت محلی در دفتر نخست‌وزیر این رژیم و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی، یکم تیرماه، با ۱۱۰ رأی موافق، اولین گام برای انحلال خود را تأیید کرد که البته برای انحلال کامل باید دو گام دیگر برداشته شود.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده بود که گام اول پس از تصویب به کمیته قانون اساسی پارلمان ارجاع داده می‌شود تا مسیر برای رأی‌گیری دوم و سوم درباره انحلال کامل پارلمان هموار شود.

خبرگزاری «رویترز» امروز گزارش داد که گام‌های دوم و سوم برای انحلال کامل کنست امروز پس از تعیین زمان انتخابات به رأی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار