کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

برخورد امام جواد (ع) با دوگانگی رفتاری و دورویی اخلاقی

حجت‌الاسلام «جوادی» با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) در خصوص دوگانگی رفتاری و دورویی اخلاقی، گفت: حضرت می‌فرمایند که شیعه باید ظاهر و باطنش یکی باشد، مگرنه اگر به این صورت باشد که زبانش بگوید خدا، ولی کارش کار الهی نباشد، دورویی و دورنگی است و قطعا ارزشی ندارد.
کد خبر: ۵۳۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 30June 2022

برخورد امام جواد (ع) با دوگانگی رفتاری و دورویی اخلاقی«حجت‌الاسلام محمد جوادی» کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: دوران زندگی امام جواد (ع) بسیار کم بود، اما زندگی کوتاه آن حضرت ثمرات بسیار بالایی به بلندای روزگار داشت. یکی از کارهایی که امام جواد (ع) در طول عمر خود فراوان انجام دادند، مباحثه با علما و بزرگان زمان خود برای اثبات حقیقت امامت و ولایت بود و اینکه آنان را از مسیر باطل برگرداند.

حجت‌الاسلام جوادی تصریح کرد: امام جواد (ع) در کنار مباحثه، با دشمنانش که در مسیر حق و حقیقت نبودند هم برخورد می‌کرد  و درنهایت همین موضوع سبب شهادت آن حضرت شد.

وی بیان داشت: امام جواد (ع) در هدایت مردم و بیدار کردن آنان از خواب غفلت تلاش می‌کرد، یکی از کارهایی که آن حضرت برای هدایت مردم داشت احادیثی بود که به مرم یاد می‌داد.

‌کارشناس مسائل مذهبی افزود: از جمله این احادیث در خصوص دوگانگی رفتاری و دورویی اخلاقی است که می‌فرمایند «شیعه امام جواد، آشکارا دوستی با خدا را نداشته باش، در حالی که دشمنی آن پروردگار را در پنهانی داری»، یعنی شیعه امام جواد ظاهر و باطنت یکی باشد، اگر ظاهرت می‌گوید خدا، دلت هم بگوید و اعضای بدنت هم کار خدایی انجام دهد، مگرنه اگر به این صورت باشد که زبانت بگوید خدا، ولی کارت کار الهی نباشد، دورویی و دورنگی است و قطعا ارزشی ندارد.

وی با اشاره به یکی از احادیث امام جواد (ع) در خصوص کوتاه سخن گفتن، گفت: حضرت فرمودند که آنانی که عقلشان بالا است، سخنشان کوتاه است و آنانی که عقلشان کوتاه است سخن فراوان دارند، لذا به ما دستور می‌دهند حرف کمتر بزن و اندیشه‌ات را بیشتر کن.

حجت‌الاسلام جوادی متذکر شد:  امام جواد (ع) کارهای بسیاری برای اسلام مقدس انجام داد و در نهایت توسط دشمنانش دیده از جهان بربست و وجود مقدس فرزندش امام هادی (ع) جانشین آن حضرت شد و زعامت امت و امامت بر مسلمین را عهده دار شد. خداوند به ما توفیق دهد این امام را با سن کم با ثمرات فراوان بشناسیم و در دنیا از پیروانش و در آخرت کنار آن حضرت قرار بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار