مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

شهدا با بصیرت عاشورایی‌ در رکاب ولی فقیه ایستادند

سردار «ملکی» با بیان اینکه مزار شهدای گمنام محل وحدت، معرفت و کرامت است، گفت: شهدا با بصیرت عاشورایی‌شان در رکاب ولی فقیه ایستادند.
کد خبر: ۵۳۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 01July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم اربعین شهید گمنام در روستای شورکای جویبار، با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) و بزرگداشت سالروز عملیات کربلای یک و یاد فرماندهان شهید «شیخ خیریان»، «بردبار»، «علی‌اصغر بصیر» و «عسگری» اظهار داشت: این شهید گمنام ۲۵ ساله بود و در شلمچه به شهادت رسید و امروز مهمان عزیز مردم این روستا است.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: لشکر ۲۵ کربلا یکی از فاتحان شهر مهران بود و در عملیات کربلای یک، تعداد زیادی از رزمندگان به شهادت رسیدند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران شهدا بر اعمال ما ناظر هستند؛ در مسیر الهی گام برداشتند و خدا را دیدند و به کمال رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدا مخلص و محسن بودند و به خدا، ائمه (ع) و پیامبران معرفت داشتند، تصریح کرد: شهدا با بصیرت عاشورایی‌شان در رکاب ولی فقیه ایستادند و حماسه‌های جاودان‌شان در کتاب پر افتخار دفاع مقدس ثبت و ماندگار شده است.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: تنها اسلحه ما در مقابل هجمه‌های دشمن در جنگ شناختی، سیاسی، تحریم و فشار‌های اقتصادی توکل به خدا و شهداست و بدون این‌ها محکوم به فنا هستیم و باید راه شهدا را ادامه بدهیم و قدردان باشیم.

این مسئول بر لزوم تبیین حوادث انقلاب در دهه ۶۰ برای جوانان و نسل امروز تأکید کرد و افزود: باید حماسه اسلامی ششم بهمن آمل و جنایت‌های منافقین را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

سردار ملکی با بیان اینکه مزار این شهید گمنام مرکز وحدت، معرفت و کرامت است، افزود: شهدای گمنام با خود پیام دارند و باید به پیامشان احترام بگذاریم؛ پیام شهدا پیام رسالت پیامبر (ص)، ائمه (ع)، امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و رزمندگان حزب الله لبنان و یمن و سوریه و جهان اسلام است.

سردار ملکی اضافه کرد: با وجود شهدا در برابر همه دنیای استکبار ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و با تأسی از سیره این ستارگان درخشنده، بر شیاطین درون و بیرون غلبه خواهیم کرد.

سردار ملکی در پایان ضمن قدردانی از مردم شهیدپرور و قدرشناس روستای شورکا در استقبال، تشییع و تدفین شهید گمنام گفت: شهدا خودشان جایشان را انتخاب می‌کنند و با حضور این شهید در این روستا، فضای روحانی و معنوی حاکم شده است و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار