شهردار تهران خبر داد؛

بازگرداندن ۲۳ هزار میلیارد تومان از امکانات شهرداری تهران طی ۱۰ ماه اخیر

زاکانی گفت: بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان امکانات شهرداری که متعلق به شهرداری بوده و همچنین هفت هزار میلیارد تومان امکاناتی دیگری که دست دیگران بوده به شهرداری بازگردانده شد.
کد خبر: ۵۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ - 01July 2022

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران امروز به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز آغاز به کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه در یک نگاه کلی، انقلاب اسلامی اثرات جدی بر جهان گذاشت، اظهار داشت: امروز تمام تلاش دشمنان بر این است که نگذارند اهداف و آرمان‌های اسلامی در قالب آزادی، استقلال معنویت و پیشرفت تحقق یابد و جامعه نوینی ایجاد کند.

وی ادامه داد: کوشش دشمنان در تقابل با انقلاب جز ناکامی برای آن‌ها چیزی نداشته است؛ لذا اکنون تلاش می‌کنند تا مردم را از آینده بسیار درخشان فراروی انقلاب اسلامی نا امید کنند؛ بر این اساس، باید تاکید کنم که امیدواری مردم بسیار مهم است و این امید جز از طریق خدمت و پیشرفت برای جامعه محیا نمی‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز که دولت، مجلس و دستگاه قضایی انقلابی در عرصه هستند و مدیریت شهری در اکثر مناطق کشور در جهت خدمت به مردم به دنبال مسیر خدمتگزاری است، گفت: این دوران بهترین فرصت است تا شعار‌های انقلاب را سر دست بگیرید و الگویی مطابق با خاستگاه انقلاب اسلامی بسازیم.

زاکانی گفت: کلانشهر تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر غرب آسیا که ۹.۸ میلیون نفر در شب و در روز بالغ بر ۱۳ میلیون نفر در آن سکنی دارند از هر جهت اثراتش فراتر از جغرافیا و ورای مرز‌های جغرافیای قابل رصد است.

وی افزود:‌ به تعبیر رهبر  انقلاب، این کلانشهر خودش کشور است و دقت در نیاز‌ها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن الگوی درست امکانی را برای ما فراهم می‌کند که گام‌های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری برداریم.

شهردار تهران اظهار داشت: ما از بُعد ایمنی ضعیف هستیم و با بیش از ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار مواجیهم، ناعدالتی در این شهر به وضوح دیده می‌شود و فاصله شمال و جنوب قابل مشاهده است و نابسامانی حوزه ترافیک، ناسالم بودن هوا اسباب این را فراهم کرده که مردم در آسایش لازم نباشند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری هم آسیب‌هایی را دارد و آن روزی که ما شهر را ۱۰ ماه پیش تحویل گرفتیم، بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری بود.

زاکانی با اشاره به تنش مالی ۲ سال و نیمه شهرداری گفت: این شرایط مشکلات متعددی را به وجود آورده که از جمله آن می‌توان به فرسودگی در حوزه امکانات و تجهیزات اشاره کرد که نیاز به تحول داشت و شورای ششم و شهردای منتخب همت خود را مصروف به یک تحول کالبدی و روحی کردند تا هم روح و شهر و هم کالبد شهر متحول شود.

وی ادامه داد: آنچه دنبال کردیم، این بود که خودمان را به یک پایداری برسانیم و با تجمیع هزار و ۲۰۰ شماره حساب موجود در شهرداری که فساد می‌آفرید، مبارزه با فساد را آغاز کردیم.

زاکانی ابراز داشت: بعد از ۱۰ ماه می‌توانیم ادعا کنیم که بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان امکانات شهرداری که متعلق به شهرداری بوده و همچنین هفت هزار میلیارد تومان امکاناتی که دست دیگران بوده به شهرداری بازگردانده شد.

وی تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری مسولیت‌پذیری را پیشه کردیم و کار را به گردن دیگران نیانداختیم و با مشارکت توسط دولت و نهاد‌های انقلابی در مجلس و دستگاه قضایی و نخبگان جامه و توده‌های مردم این مسیر را برای ساختن دنبال کردیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار