امام جمعه ارومیه:

دهه اول ذی الحجه بهترین ایام عبادت و کسب فیوضات معنوی است

حجت الاسلام «قریشی» گفت: دهه نخست ماه ذی الحجه بهترین ایام برای دعا و بهره مندی از فضیلت های معنوی است.
کد خبر: ۵۳۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ - 01July 2022

دهه اول ذی الحجه بهترین ایام عبادت و کسب فیوضات معنوی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته مرکز استان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امزوز مصادف با اول ماه ذی الحجه است و همانطوریکه در آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) نیز آمده این ایام بخصوص دهه نخست آن ارزش معنوی خاصی دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین مومنان توجه داشته باشند که این ایام را به غفلت سپری نکنند و با انجام اعمال سفارش شده خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار دهند. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه موضوع ازدواج و تشکیل خانواده باید محور و اساس زندگی مومنان باشد افزود: خانواده و مسئولان باید تلاش کنند تا زمینه های ازدواج جوانان در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام قریشی درباره مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره سامان دهی اجاره بها گفت: حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف 25 درصد در تهران و 20 درصد در شهرستان ها استفتائی است که از محضر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، بنابراین وقتی حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام می کند همه باید عمل کنند.

وی به دیدار اخیر رئیس قوه قضائیه و دست اندرکاران قضائی کشور با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از ضرورت های مهمی است باعث عملیاتی شدن مطالبات ایشان و هدایت جامعه به مسیر درست می شود.

امام جمعه ارومیه استقامت مومنان در برابر سختی ها، مشکلات و همچنین مقابله با دشمنان را موجب نازل شدن نصرت الهی دانست و گفت: همانطوریکه خداوند متعال وعده داده اگر دین، راه و هدف الهی را یاری کنیم خداوند نیز ما را برای رسیدن به پیروزی و نصرت یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها