امام جمعه پلدختر:

ملاک جوانان برای ازدواج الگو پذیری از سیره و روش ائمه معصوم (ع) باشد

حجت‌الاسلام موسوی گفت: اگر ملاک جوانان برای ازدواج الگو پذیری از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و سیره و روش ائمه معصوم (ع) باشد، دیگر سخت گیری‌ها، تجملات، چشم و همچشمی و خرج‌های گزاف بی مورد نمی‌تواند مانع تشکیل خانواده جوانان شود.
کد خبر: ۵۳۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ - 01July 2022

ملاک جوانان برای ازدواج الگو پذیری از سیره و روش ائمه معصوم (ع) باشدبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: امسال مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هرسال تا سقف ۲۵ درصد در کلان شهرها و ۲۰ درصد در دیگر شهرهای کشور به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی رسیده واین مصوب جهت ضمانت اجرایی به تصویب سران قوا و دیگر اعضا نیز رسیده است.

وی به استفتا مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: این طرح براساس مقررات به مصلحت نظام جمهوری اسلامی است  و مستاجر در صورت نارضایتی موجر با پرداخت اجاره بهای خود نگرانی نسبت به صحیح بودن عبادات نداشته باشد و نماز و روزه در آن صحیح است.

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط سخت وضعیت معیشتی مردم انتظار نمی رود اروپایی ها به فکر ما باشند بلکه  حداقل مردم باید خود نسبت به یکدیگر رحم و مروت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: انتظار می رود در پلدختر نیز نسبت ساماندهی مسکن و قیمت اجاره بها توجه ویژه شود و از گرانی و افزایش اجاره بها جلوگیری شود و موجرها رعایت حال مستاجران را داشته باشند.

وی از مسئولان ستاد تنظیم بازار شهرستان پلدختر تقدیرو بر تشدید نظارت ها بر بازار تاکید کرد وافزود: فروشگاه هایی که در سطح شهر برای تنظیم بازار انتخاب شدند  را به نصب بنر برای اطلاع مردم مبنی بر این که در این مکان اجناس تنظیم بازار توزیع می شود ملزم کنند.

امام جمعه پلدختر گفت: در بعضی از روستاهای شهرستان پلدختر طرح هادی اجرا نشده که انتظار می رود علی رغم محدودیت بودجه ای اما به جهت پیگیری مطالبه مردم و مشکلات زیادی که در این زمینه دارند  ،بنیادمسکن نسبت به آن اقدام کند.

وی به مشکل رهاشدن آبهای آلوده در سطح استان اشاره کرد وافزود: این آبها به ویژه در فصل گرما منشا آلودگی و بیماری هستند که جان مردم و سلامت محیط زیست را به مخاطره می اندازند.

حجت الاسلام موسوی به فرارسیدن اول ذیحجه سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ملاک جوانان برای ازدواج الگو پذیری از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و سیره و روش ائمه معصوم (ع) باشددیگر سخت گیری ها، تجملات، چشم و همچشمی و خرج های گزاف  بی مورد نمی تواند مانع تشکیل خانواده جوانان شود.

وی بر لزوم توجه خانواده ها به امر ازدواج آسان تاکیدکردو افزود: یکی از عوامل افزایش سن جوانان برای ازدواج دخالت اولیا و سختگیری های غیر متعارف است که خانواده ها موظفند از دخالت در زندگی جوانان و داشتن توقعات نابجا و سخت گیری در ازدواج پرهیز کنند و آن را به عنوان سنتی الهی ساده گرفته و جوانان را در تشکیل خانواده ترغیب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار