نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

حقوق بشر را برای صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه نادیده می‌گیرند

حجت الاسلام «عبادی زاده» گفت: دنیا بداند و ماهیت جنایتکارانی همچون آمریکا را بشناسد و استفاده ابزاری آنها از حقوق بشر را ببیند.
کد خبر: ۵۳۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ - 01July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار داشت: تقوا سپر و بازدارنده انسان از گناهان و بداخلاقی‌ها و شیرین‌کننده زندگی در بهره‌مندی از دانش، موقعیت و خانواده و ... است و اگر تقوا نباشد، همه این‌ها سبب گرفتاری و آسیب خواهد بود.

وی به سالگرد شهادت باقرالعلوم امام محمد باقر (ع)، اشاره و عنوان کرد: این امام عزیز در راستای تحقق وحدت امت نقش بسیار برجسته‌ای دارد و این حجی که امروز مسلمانان بجا می‌آورند و اعمال مسلمانان اعم از شیعه و سنی در آن نزدیک به هم است و عامل آن امام باقر (ع) است.

حجت الاسلام عبادی‌زاده به روایت امام باقر از جابربن عبدالله انصاری از موارد نادر در بیان روایت از سوی معصوم از غیرمعصوم اشاره و بیان کرد: در این روایت بنیان اساسی مناسب حج در همین روایت تشریح شده که مورد استفاده فقهای شیعه و سنی است و حج وحدت بخش و این کنگره عظیم رهین امام باقر (ع) است. همچنین در زمان این امام عزیز بود که پول رایج آن دوران (سکه رومی) طرح ضرب سکه اسلامی را پیشنهاد و تمام چارچوب آن را حتی درسطح آهنگری و توصیه‌ها در این زمینه و ارائه مدل و ... تبیین کردند و از آن زمان بود که جهان اسلام دارای پول واحد شدند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مأموریت جهانی شیعه آل محمد از سوی امام باقر به عنوان مأموریتی جاری یاد کرد و خاطرنشان کرد: امام باقر می‌فرمایند که شیعیان باید به گونه‌ای باشند که بتوان به آنها اتکا کنند. تکیه گاهی میانه که تندروها و کندروها به شما ملحق شوند و این روایت شیعه را به سمت نگاه جهانی می‌برد که حد وسط در همه جریانات باشید چرا که تندروی و کندروی به جامعه اسلامی ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: در هفته حقوق بشر قرار داریم و در این هفته می‌توان سیاهه‌ای از جنایات آمریکایی‌ها را ذکر کرد. از سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۶ تیرماه، شهادت شهید بهشتی و یارانش در ۷ تیرماه، بمباران سردشت با هدایت آمریکایی‌ها در ۸ تیرماه، شهادت شهید صدوقی شهید محراب ما در ۱۱ تیرماه، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در ۱۲ تیرماه و شهادت ۲۹۶ مسافر فقط لیستی از جنایات آمریکایی‌ها فقط در یک هفته در حق ملت ایران است.

عبادی‌زاده گفت: دنیا بداند و ماهیت این جنایتکاران را بشناسد و استفاده ابزاری آنها از حقوق بشر را ببیند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در محکومیت ایران در ماجرای حقوق بشر از جداسازی زنان در اتوبوس‌ها و عدم به رسمیت شناختن حقوق همجنس بازان استفاده می‌کنند اما جنایات وحشیانه خود بر علیه ملت‌های مختلف جهان را نادیده می‌گیرند و ژست دفاع از حقوق بشر می‌گیرند.

امام جمعه بندرعباس از رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌های مرتجع منطقه به عنوان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر اما همدست با آمریکا نامید که ماهیت سازمان ملل، دیوان لاهه، مجموعه نظام‌های بین المللی را به بازی گرفته و آنها را دست مایه فشار به ملت‌ها و مداخله در امور داخلی کشورها می‌کنند.

عبادی زاده عنوان کرد: اقداماتی مانند جنگ دو کره، جنگ ویتنام، بکارگیری سلاح‌های شیمیایی، اشغال پاناما، تجاوز به افغانستان و عراق، زندان گوانتانامو و جنایات و کودتاها و حمایت از منافقین در کشور خودمان از جمله جنایات مزدورانه آمریکایی‌ها بر علیه ملت ایران است که نباید آنها را از یاد ببریم.

وی در بیان تذکری به عموم جامعه، خواستار صرفه‌جویی در آب و برق شد و از کشاورزان خواست تا شب‌ها از آب و موتور تلمبه‌ها استفاده کنند و امروز بیش از هر زمانی به صرفه‌جویی توجه کنند و نیز از عموم بازاریان خواست که با درک از شرایط، قیمت‌ها را کنترل کند و دولت نیز نظارت بر قیمت‌ها را تشدید کند و در همکاری با دولت‌، انصاف را در معاملات از دست ندهید و از گرانفروشی و احتکار بپرهیزید.

انتهای پیام/ ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار