نماینده مردم مجلس:

بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان می‌تواند مسیر مذاکرات را همواره‌تر کند

عزیزی گفت: بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان می‌تواند گام مثبتی باشد و مسیر مذاکرات آتی همواره‌تر کند.
کد خبر: ۵۳۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 01July 2022

بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان می‌تواند مسیر مذاکرات را همواره‌تر کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی ضمن مبتنی بر اعلام حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در راستای تامین منافع ملی هیچگاه از مذاکره هراس نداشته و همواره در این راستا ضمن حضور مقتدرانه در صحنه‌های مذاکره، اعلام کرده به آرمان‌های خودش پایبند است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد ایران در مذاکره بر پایه امنیت ملی و مولفه‌های نظام اسلامی است، اظهار کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور می‌تواند گام مثبتی باشد و مسیر مذاکرات آتی هموارتر کند.

وی ادامه داد: نتیجه بخش بودن مذاکرات با سعودی‌ها بستگی به رویکرد‌هایی دارد که از ریاض شاهد خواهیم بود؛ در واقع آن‌ها باید درصدد تامین منافع بیگانگان در منطقه و زمینه ساز ناامنی منطقه نباشند و از مشروعیت بخشی به صهیونیست‌ها پرهیز کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر ریاض سازنده و با حسن نیت وارد مذاکرات شود، ایران پذیرای مذاکرات خواهد بود، افزود: به عبارتی سعودی‌ها باید در مقام عمل حسن نیت خود را نشان دهند و بر اساس راهبردی که برای منطقه مثمرثمر باشد، از همراهی با بیگانگان در منطقه پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع پرهیز از رفتار‌های گذشته و بازکردن پای بیگانگان در منطقه، احترام به حسن همجواری و همکاری دوجانبه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا بی عملی و رفتار‌های دوگانه از سوی به مذاکرات آسیب می‌زند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار