مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس مظهر و مکتب ایثار، مقاومت و مجاهدت بود

«سلامی» گفت: دفاع مقدس به‌عنوان مظهر و مکتب ایثار، ایستادگی، مقاومت و مجاهدت است و انقلاب ما همواره نیازمند روحیه ایستادگی فداکاری و مجاهدت است.
کد خبر: ۵۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ - 03July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «علی منصفی‌راد» رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار داشت: دفاع مقدس به‌عنوان مظهر و مکتب ایثار، ایستادگی، مقاومت و مجاهدت است و انقلاب ما همواره نیازمند روحیه ایستادگی فداکاری و مجاهدت است و جهاد دانشگاهی در این زمینه رسالت عظیمی بر دوش دارد.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم که به بهترین شکل ممکن دستاورد‌ها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

سلامی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

وی گفت: با برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردو‌های راهیان نور تاثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

سلامی همچنین خواستار همکاری و ظرفیت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون بیش از ۵۰۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه جهاد دانشگاهی با توجه به دارا بودن اساتید و دانشجویان مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

«علی منصفی‌راد» در این دیدار بیان داشت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های علمی بسیار زیادی درزمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته است.

وی گفت: فعالیت تخصصی و بی‌نظیر در سطح جهان در حوزه پژوهشگاه رویان، سلول‌های بنیادی، پیوند اعضاء، ارائه خدمات متنوع آموزشی، فعالیت‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی، فعالیت‌های فرهنگی ازجمله کمک به پیشرفت‌های رسانه‌ای با راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا و راه‌اندازی اولین خبرگزاری تخصصی قرآن و خبرگزاری علمی ازجمله توفیقات این نهاد علمی بوده است.

منصفی‌راد متذکر شد: جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی در تولید دانش‌بنیان بر اساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی برای توسعه اشتغال جوانان نقش مثبت و ارزنده‌ای داشته است، این نهاد انقلابی باروحیه مدیریت جهادی و بهره‌گیری از استعداد‌های جوان در بدنه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، در بحث تولید علم در کشور به یک برند معتبر تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار