واکنش مسوولان و مقامات ایرانی به درگذشت مرحومه «کونیکو یامامورا»

در پی درگذشت «کونیکو یامامورا» تنها مادر شهید ژاپنی ـ ایرانی کشور مقامات و مسوولان ایرانی پیام‌های تسلیتی را صادر کردند.
کد خبر: ۵۳۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ - 03July 2022

واکنش مسوولان و مقامات ایرانی به درگذشت مادر شهید ژاپنی «کونیکو یامامورا»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در پی درگذشت مادر شهید «محمد بابایی» تنها مادر شهید ژاپنی کشور مقامات و مسوولان زیادی با ارسال پیام‌هایی درگذشت وی را تسلیت گفتند. «کونیکو یامامورا» که پس از گرویدن به اسلام نام سبا بابایی را برای خود برگزید روز جمعه ۱۰ تیر بر اثر بیماری ریوی در ۶۳ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیا دیده از جهان فرو بست.

رئیس جمهور چند ساعت پس از انتشار خبر فوت این مادر شهید در پیام تسلیتی بیان کرد: «این مادر فداکار بعد از تشرف به دین مبین اسلام و ایمان و ارادت به مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع)، با مهاجرت به ایران فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد.

رئیس جمهور یادآور شد: این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش شهید گرانقدر «محمد بابایی» و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: ایشان پس از شهادت فرزندش هم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم آثار و خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.»

محمد مخبر نیز در پیام تسلیتی نوشت: «این مادر فداکار پس از تشرف به دین مبین اسلام، عمر گرانمایه خود را صرف ترویج ارزش‌های اسلامی، مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع) و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای کرد و خدمات شایسته‌ای برای نسل فعلی و آینده به یادگار گذاشت.»

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فراکسیون ایثارگران مجلس، سردار حسین اشتری فرمانده فراجا، مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این مادر شهید را تسلیت گفتند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حساب شخصی خود در توییتر به یاد مادر شهید ژاپنی تازه درگذشته نوشت: «خانم «‫کونیکو یامامورا‬» مظهر انسان حق جوی است که بافطرت پاکش توانست از دل الحاد به هدایت دست یابد.
‏این بانوی ژاپنی نو مسلمان با همراه شدن با انقلاب اسلامی به اوج ایمان، ایثار و بصیرت رسید و در این راه فرزندش را هم به خداوند هدیه داد و مفتخر به لقب مادر شهید‬ نیز شد. یادش همیشه در ایران گرامی است.
یاد بانوی ژاپنی نو مسلمان، همیشه در ایران گرامی است.»

سرتیپ دوم پاسدار «ابوالقاسم شریفی» مسئول ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در پیامی نوشت: «اینجانب درگذشت این بانوی مومنه «سبا بابایی» والده معزز شهید والامقام «محمد بابایی» که عمر شریف خود را در راه اسلام و اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع و اثرگذار صرف نمود را به عموم مردم شریف ایران و به خانواده گرامی ایشان تسلیت می‌گویم.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار