استاندار چهارمحال و بختیاری:

نام «جهاد سازندگی» خاطرات خوشی را برای محرومان نمایان می‌کند

«حیدری» گفت: گروه‌های جهاد سازندگی در رفع محرومیت مناطق روستایی اقدامات بسیار زیادی از جمله ساخت مدرسه، حسینیه و... داشتند و به همین دلیل امروز با آوردن نام جهاد سازندگی، خاطرات خوشی برای محرومان نمایان می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 03July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری، صبح امروز (یک‌شنبه) در یادواره ۶۴ شهید سنگرساز بی سنگر استان، با اشاره به وجود ۳ هزار شهید و ۹ هزار جانباز سنگرساز بی‌سنگر در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هدف منافقان جنایتکار از ترور و شکنجه سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس، این بود که اجازه ندهند کام مردم مناطق محروم از خدمات جمهوری اسلامی شیرین شود.

وی افزود: ساخت سنگر و جاده در زیر آتش سخت دشمن جزو اولین اقداماتی بود که سنگرسازان در مناطق جنگی و عملیاتی انجام می‌دادند، همچنین دشمنان بعثی در ابتدای امر اقدام به از بین بردن زیرساخت‌ها مانند پل‌ها، جاده‌ها و... می‌کردند و در این‌گونه مواقع نیز سنگرسازان بی‌سنگر وارد میدان شده و در سخت‌ترین شرایط جنگی، برای هموار شدن راه رزمندگان اسلام مجاهدت می‌کردند.

حیدری با اشاره به سخن امام خمینی (ره)، ادامه داد: به گفته ایشان در دوران دفاع مقدس و زمان جنگ تحمیلی تمامی کفر در برابر همه اسلام قدعلم کرد؛ اما لازم است حامیان ظلم بدانند که یک روز رسوا خواهند شد، همان‌گونه که صدام به بدترین شکل ممکن رسوا شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دشمنان گمان می‌کردند که خدمت به مردم در مناطق محروم موجب علاقه‌مند شدن مردم به نظام جمهوری اسلامی می‌شود و در نتیجه سعی داشتند با خباثت‌ها و رفتار‌های خشن، جلوی این خدمت‌رسانی را بگیرند؛ اما این تلاش‌ها نتیجه نداد و رزمندگان با روحیه جهادی وارد میدان شدند و گروه‌های جهاد سازندگی نیز در رفع محرومیت مناطق روستایی اقدامات بسیار زیادی از جمله ساخت مدرسه، حسینیه و... داشتند و به همین دلیل امروز با آوردن نام جهاد سازندگی خاطرات خوشی برای محرومان نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با تحمل سختی‌ها به این مرحله رسیده است، خاطرنشان کرد: باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی شهدا باشیم و بدانیم جهاد تمام نشده و تنها عرصه خدمت تغییر کرده است، زمانی جنگ نظامی بود و امروزه این تهاجم نظامی به تهاجم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است؛ همچنین امروز دشمن برای تحریف دستاورد‌های انقلاب اسلامی به میدان آمده و قصد دارد با دروغ‌پراکنی، ایثار شهدا را به فراموشی بسپارد؛ بنابراین باید خدمات نظام جمهوری اسلامی بیان شوند و با کمک جهاد تبیین با دشمنان مقابله شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار