اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

رد پای دولت آمریکا در بزرگ‌ترین وقایع ضدانسانی تاریخ جهان دیده می‌شود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رد پای دولت آمریکا در بزرگ‌ترین وقایع ضدانسانی تاریخ جهان از جمله حمله اتمی به شهر‌های ژاپن، بمباران شیمیایی ویتنام، کشتار غیرنظامیان در حمله به کشور‌های مختلف از جمله عراق و لبنان و افغانستان و ده‌ها واقعه مشابه دیگر دیده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ - 03July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ارتش آمریکا و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، یاد شهدای این سانحه را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

باسمه‌تعالی

۱۲ تیرماه که در تقویم کشورمان به‌عنوان روز بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، یادآور جنایتی دیگر از جنایات بی‌شمار آمریکا علیه ملت‌های مستضعف در سراسر جهان است.

سانحه ساقط کردن پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی «ایران ایر» با ۲۹۰ تن سرنشین شامل ۶۶ کودک با شلیک مستقیم ناو «یواس‌اس وینسنس»، در شرایطی رخ داد که دولت آمریکا نه‌تنها هیچ‌گونه پیگیری و پیگردی در راستای تنبیه و مجازات عاملان این حادثه خونبار انجام نداد، بلکه حتی از صدور پیام عذرخواهی که کم‌ترین کار ممکن در جهت پذیرش مسئولیت حادثه است نیز امتناع ورزید و بعدتر با تجلیل و اعطای مدال لیاقت و افتخار به «ویلیام راجرز» (فرمانده ناو)، وقاحت و بی‌شرمی خود را به حد اعلا رساند.

گرچه این حادثه تلخ همچون داغی عظیم بر دل ملت شریف ایران و همه مستضعفان عالم تا ابد باقی خواهد بود؛ اما به نشانه‌ای آشکار و مبینی از رفتار‌های ضد حقوق بشری آمریکا مبدل گشته که باعث آگاهی مردم جهان و ناظران بین‌المللی بر دروغین بودن ادعا‌های حقوق بشری این کشور شده است.

رد پای دولت آمریکا در بزرگ‌ترین وقایع ضدانسانی تاریخ جهان از جمله حمله اتمی به شهر‌های ژاپن، بمباران شیمیایی ویتنام، کشتار غیرنظامیان در حمله به کشور‌های مختلف از جمله عراق و لبنان و افغانستان و ده‌ها واقعه مشابه دیگر دیده می‌شود. این کشور نه‌تنها در موارد متعددی خود مستقیماً مرتکب جنایات جنگی و ضدانسانی شده است، بلکه همواره حامی رژیم‌های دیکتاتور و گروه‌های تروریستی بوده است و با اتخاذ سیاست دوگانه در امر حقوق بشر، در قبال اعمال این دولت‌ها و گروه‌ها سکوت کرده است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام مکتب ایثار و شهادت به‌ویژه شهدای سانحه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم افشاگری بیش‌تر در خصوص اعمال ضدانسانی آمریکا بالاخص در دوران جنگ تحمیلی تاکید و بار دیگر پایبندی خود را با آرمان‌های استکبارستیزانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار