فلسطین از جامعه جهانی خواست مانع حفاری صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شود

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواست با مداخله خود رژیم صهیونیستی را برای توقف حفاری در زیر و اطراف مسجد الاقصی تحت فشار قرار دهند.
کد خبر: ۵۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ - 03July 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، موضع بین‌المللی برای توقف حفاری‌های استعماری در زیرمسجد الاقصی و اطراف آن شد، پیش از آنکه خیلی دیر شود.

این بیانیه همچنین خواستار مداخله فوری بین‌المللی و آمریکا برای توقف این حفاری‌ها و وادار کردن رژیم اشغالگرقدس به رعایت وضع موجود دراین مکان اسلامی و احترام به اختیارات و مسئولیت‌های اداره اوقاف اسلامی شد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین حفاری‌های رژیم صهیونیستی را که توسط مقامات اشغالگر و ساختارهای اداری تابعه آنها در زیر و اطراف مسجد مبارک الاقصی انجام شده است، به شدت محکوم کرد.

براین اساس این بیانیه، حفاری ها مبانی اصلی ساخت مسجد را هدف قرار داده و با هدف تغییر "ویژگی‌های هویتی آن با هدف منطبق کردن آنها با روایات جعلی، بی‌اساس و جاه طلبانه اشغالگران صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه فلسطین با اشاره به ترک‌خوردگی و سقوط سنگ از ستون‌های مسجد، نسبت به "خطرات در کمین مسجدالاقصی و به ویژه محل زیر نمازخانه جلویی آن، هشدار داد و مسئولیت کامل و مستقیم این حفاری ها و ممانعت از تعمیر و نگهداری مسجد توسط اداره اوقاف اسلامی را بر عهده رژیم صهیونیستی قرار داده است.

روز جمعه، اداره اوقاف اسلامی فاش کرد که سنگ‌های ستون‌های مسجد قدیمی الاقصی درمحدوده مسجدالاقصی درحال فروریختن هستند بی آنکه مشخص باشد علت این امر چیست.

شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه (مرجع مسول نظارت بر اداره اوقاف) 23 ژوئن در بیانیه ای اعلام کرد که "حفاری‌های خطرناک " رژیم صهیونیستی در مجاورت مسجد الاقصی را با نگرانی دنبال می‌کند.

نظر شما
پربیننده ها