مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

هنر بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

امیر «عباسی» با بیان اینکه هنر ظرفیت بالایی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دارد، گفت: قاب هنر بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۳۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ - 03July 2022

قاب هنر بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه هماهنگی مرحله استانی ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس امروز (یکشنبه) در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.

امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این نشست اظهار داشت: قاب هنر بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: حوزه هنر حوزه‌ای ارزشمند و بسیار مهم است و ظرفیت بسیار بالایی برای انتقال مفاهیم گوناگون از جمله ارزش‌های دفاع مقدس دارد.

«عباسی» با بیان اینکه سال آینده آذربایجان شرقی میزبان جشنواره ملی فانوس خواهد بود، گفت: استان ما دارای پتانسیل‌های هنری فراوانی است که باید از آن در جهت جریان‌سازی به شکل بهینه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود اظهار داشت: رسانه و هنر وسیله بسیار موثری در پردازش و معرفی زوایای گوناگون تاریخ پرافتخار دفاع مقدس به شمار می‌روند که باید تلاش کنیم حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

«طاهر پورمحمد» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی از جزییات برگزاری ششمین جشنواره ملی فانوس اظهار داشت: باتوجه به اینکه آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان این جشنواره ملی خواهد بود، تلاش می‌کنیم از طریق برگزاری پرشور مرحله استانی جشنواره امسال، زمینه را برای میزبانی موفق و مطلوب در سال آینده فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برخلاف سال‌های قبل، داوری آثار در این بخش به خود استان‌ها واگذار شده است و تمامی آثار ارسالی هنرمندان استان در تبریز مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و برترین آن‌ها به جشنواره ملی ارسال خواهد شد.

«پورمحمد» تصریح کرد: از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه انتظار داریم با جریان سازی و معرفی بیش‌تر این جشنواره، موجب مشارکت هنرمندان بیش‌تری در آن شوند و آثار ارسالی از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

در پایان این نشست از پوستر بخش استانی ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار