نماینده مردم در مجلس:

اشتباهات گذشته را در تفکیک وزارت صمت تکرار نکنیم

تقی‌پور گفت: اگر قرار است، طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صمت در دستور کار قرار گیرد باید کامل و بی‌نقص باشد و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 05July 2022

اشتباهات گذشته را در تفکیک وزارت صمت تکرار نکنیم

به گزازش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رضا تقی‌پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، اظهار داشت: حدود ۱۰ سال از تصمیم قطعی مجلس مبنی بر ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنایع می‌گذرد، اما هنوز ساختار‌های جدید به صورت کامل مستقر نشده‌اند تا بتوانیم آثار و پیامد‌های این تصمیم را در عمل و در خروجی اندازه‌گیری کنیم. سوال ما این است که آیا در مقایسه با ساختار قبلی اثربخشی و کارایی بیشتری داشته است یا خیر؟

وی با بیان اینکه تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها تصمیمات کلان و ساختاری هستند، افزود: این تصمیمات کلان نیازمند بررسی‌های طولانی مدت است. این بررسی‌ها باید با مطالعات تفصیلی و مقایسه‌ای با کشور‌هایی که این تجربه را دارند، انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در طول ۴۳ سال اخیر چند بار تجربه ادغام و تفکیک وزارت صنایع و بازرگانی را داشتیم و آزمون کردیم، تاکید کرد: منطق حکم می‌کند تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت آسیب‌شناسی شود.

تقی‌پور افزود: ساختار‌ها قرارداد‌هایی هستند که ما تنظیم و تدوین می‌کنیم و مهم فرآیند‌های داخلی این ساختار است که به آن روح می‌بخشد. اگر این اتفاق درست نیفتد، تغییر ساختار به صلاح نخواهد بود.

وی گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت به پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی نیازمند است و پیش از هر اقدامی باید این مطالعات صورت گیرد. با ساختار فعلی نیز می‌توان شرایط را مدیریت کرد، به شرطی که فرآیند‌ها درست باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به موافقت هیئت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی تأکید کرد: تدوین لایحه از سوی دولت نیازمند کار تخصصی است.

وی در خصوص طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت در مجلس، گفت: پیش‌تر این وزارتخانه‌ها از هم منفک بودند و سپس ادغام شدند، بنابراین اگر طرح مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد باید کامل و بی‌نقص باشد و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با تصمیم جدید و ساختار جدید، ناهماهنگی‌های گذشته بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید را نداشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها