مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

نویسندگان حوزه ادبیات پایداری به مخاطب‌شناسی توجه کنند

سردار «ظفری» با تاکید بر اینکه نویسندگان حوزه ادبیات پایداری باید به مخاطب‌شناسی توجه کنند، گفت: نویسندگان اگر می‌خواهند سهمی در تشکیل حکومت جهانی داشته باشند، باید عمیق فکر کنند و به مخاطب شناسی و تناسب موضوع با مخاطب توجه کنند.
کد خبر: ۵۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 05July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی «اندیشه پایدار، هنر ماندگار» با موضوع ادبیات پایداری برای نوقلمان و نویسندگان استان همدان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی در حوزه کودک و نوجوان و سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

سردار ظفری در این جلسه با بیان اینکه در دنیای ایثار و فداکاری ذهن باید پرواز کند و از قید و بندها و تمایلات شخصی رها شود، اظهار داشت: نویسندگان حوزه ادبیات پایداری باید با الگوگیری از اخلاص شهید سلیمانی قلم بزنند.

وی افزود: نویسندگان باید فرق بین جنگ و دفاع را بدانند، زیرا دو تعریف مجزا دارند، در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به قدری مفاهیم و حقایق فراوان است که باید بگردیم و آنان را پیدا کنیم، مطمئن باشید اگر ما پیشینه‌ای نداشتیم  دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان ابراز داشت: شما نویسندگان حوزه ادبیات پایداری باید عظمت روح پیدا کنید و بزرگ فکر کنید، وقتی بزرگ فکر کنید هیچ وقت به کارهای کوچک قانع نمی‌شوید، شما می‌خواهید به حقایق عاشورایی پی ببرید و آن را بنویسید که برای این موضوع باید ذهن را فراتر از حد معمول ببرید.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس یک اتفاق کم پیدا یا ناشناخته‎ای رخ داد که باید بگردیم و آن را پیدا کنیم، افزود: کتاب نوشتن و قلم زدن در رابطه با کودک و نوجوان در حال انقراض است و به این عرصه کم توجهی شده است و ما باید بگردیم که چکار کنیم از این دوره انقراض بیرون بیایم.

سردار ظفری با بیان اینکه نویسندگان باید به مخاطب‌شناسی توجه کنند، افزود: نویسنده باید قدرت زیباسازی داشته باشد، به طور مثال تاکنون سرودهای فراوانی خوانده شده است؛ اما سرود سلام فرمانده چون به مسائل مخاطب شناسی توجه کرده بود، توانست افراد زیادی را جذب کند.

 وی یادآور شد: اگر می‌خواهید سهمی در تشکیل حکومت جهانی داشته باشید، باید عمیق فکر کنید و به  مخاطب شناسی، موضوع شناسی و تناسب موضوع با مخاطب توجه کنید، زیرا مخاطب های ما عوض شدند و باید کار اثرگذار انجام  و ذهن مخاطب را درگیر کنیم.

نویسندگان حوزه ادبیات پایداری به مخاطب‌شناسی توجه کنند

نویسندگان حوزه ادبیات پایداری به مخاطب‌شناسی توجه کنند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها