رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نوجوانان و جوانان در مورد دفاع مقدس مطالعه کنند/ بانوان مجاهد در زمینه «جهاد تبیین» پای کار بیایند

حجت‌الاسلام «حاج‌علی‌اکبری» نوجوانان و جوانان را به مطالعه در مورد سال‌های دفاع مقدس توصیه کرد و از آن‌ها خواست تا حتما کتاب‌هایی مثل کتاب «دا»، «من زنده‌انم»، «دختران هم شهید می‌شوند» و... را بخوانند.
کد خبر: ۵۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ - 05July 2022

مردم غرب کشور در دفاع از خاک میهن سربلند بیرون آمده‌اند/ بانوان مجاهد در زمینه «جهاد تبیین»پای کار بیایندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (لشگر فرشتگان) که با حضور جمعی از دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد، از دانش‌آموزان به عنوان نسل نجات‌بخش انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری این نوع یادواره‌های شهدا باید بتواند در ایجاد ثبات قدم در دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان فردای کشور در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی تاثیرگذار شود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با تاکید بر نقش مهم و تأثیرگذار بانوان مجاهد مسلمان در اجرایی کردن جهاد تبیین، گفت: بانوان باید رسالت خود را در زمینه جهاد تبیین انجام داده و در تحولات جامعه نقش‌آفرینی فعال داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تاکنون کار‌های زیادی در حوزه جهاد تبیین انجام گرفته است، گفت: با این وجود خیلی کار هم باقی مانده که برای انجام آن‌ها همه به ویژه بانوان باید پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص نقش بانوان مجاهد مومن در حرکت تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: رسالت بانوان انقلابی بعد از فتوحاتی که در سال‌های گذشته، چه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن در دوران دفاع مقدس و دیگر مقاطع حساس انجام داده‌اند، این است که به طراحی یک الگوی زندگی متفاوت برای بانوی امروز بپردازند.

وی تأکید کرد: باید نقش تاریخی بانوان مجاهد از صدر اسلام تا به عصر کنونی برجسته شود تا از قِبَل آن شاهد پررنگ‌تر شدن هرچه بیشتر نقش بانوان در عرصه‌های مختلف باشیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری نوجوانان و جوانان را به مطالعه در مورد سال‌های دفاع مقدس توصیه کرد و از آن‌ها خواست تا حتما کتاب‌هایی مثل کتاب «دا»، «من زنده‌انم»، «دختران هم شهید می‌شوند» و... را بخوانند.

وی اشاره‌ای هم به ناشناخته ماندن جبهه‌های غرب کشور داشت و گفت: کرمانشاه و غرب کشور در حوزه راهیان نور کمتر شناخته شده و یادمان‌های این استان نیز تاکنون کمتر معرفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس برای دفاع از خاک کشور، گفت: در این استان حماسه‌های بسیار بزرگی رقم خورده که در برخی موارد به‌خاطر شرایط جغرافیایی منطقه و صعب‌العبور بودن مناطق و نیز ارتفاعات و قله‌های سر به فلک کشیده آن، جنگ در این جبهه‌ها پیچیده‌تر از دیگر جبهه‌ها بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به حضور جریان‌های ضدانقلاب در غرب کشور، گفت: در جبهه‌های غرب گا‌هاً جریان‌های ضدانقلاب نیز به دشمنان بعثی اضافه می‌شد و جنگ ترکیبی پیچیده‌ای رقم می‌خورد که مدیریت آن خیلی سخت بود و با این وجود مردم غرب کشور در دفاع از خاک میهن سربلند بیرون آمده‌اند که باید شرح این دلاوری‌ها گفته شود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها