دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور:

دانش‌آموزان در مقاطع مهم تاریخ ایران اسلامی حماسه آفریده‌اند

«تاریخی» گفت: دانش‌آموزان در مقاطع مهمی در تاریخ ایران اسلامی حماسه‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان اشاره کرد که از آن زمان سرعت انقلاب اسلامی تغییر شگرفی کرد.
کد خبر: ۵۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ - 05July 2022

برگزاری یادواره شهدا برای الگوسازی نسل جوان تاثیرگذار استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (لشکر فرشتگان) که با حضور جمعی از دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد، مهمترین هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: هر چقدر یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم، باز هم کم است؛ چون این نوع یادآوری‌ها می‌تواند در الگوسازی برای نسل جوان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، شهدای دانش‌آموز زیادی را چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن و در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است، گفت: دانش‌آموزان با حضور به موقع خود در مقاطع مختلف، نشان داده‌اند که هرجا و در هرمقطعی که نیاز باشد، برای دفاع از وطن پای کار هستند و هرجا هم پای نوجوانان باز شده است، مقدمه فتوحات شده‌اند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور ادامه داد: دانش‌آموزان در مقاطع مهمی در تاریخ ایران اسلامی حماسه‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان اشاره کرد که از آن زمان سرعت انقلاب اسلامی تغییر شگرفی کرد.

تاریخی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی روی نوجوانان و جوانان حساب ویژه باز کرده‌ و این موضوع را چه در بیانیه گام دوم انقلاب و چه در سخنرانی‌های خود مطرح کرده‌اند، گفت: در مقطع کنونی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم، نیازمند حضور دانش‌آموزان هستیم و امیدواریم با پای کار آمدن به موقع آن‌ها شاهد حل مشکلات باشیم.

وی اشاره‌ای هم به اقدامات دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حوزه سرگذشت‌پژوهی شهدا در سال گذشته داشت و گفت: این اقدامات مایه مباهات است و امیدواریم فتح بابی برای ثبت و ضبط سرگذشت شهدا در سطح وسیع باشد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به فعالیت دبیرخانه یادواره ملی شهدای دانش‌آموز در استان گیلان، گفت: این یادواره ۲ روزه، امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ تیر) با حضور دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است و قرار است دانش‌آموزان طی این ۲ روز از یادمان‌های «بازی‌دراز» و «پاوه» در استان کرمانشاه بازدید کنند.

این یادواره معطر به عطر حضور یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بود که حال و هوای معنوی خاصی را بر آن حاکم کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار