شهید مکاریانی: فرهنگ اسلامی را به دنیا بشناسانید

شهید حسن مکاریانی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «ما باید فرهنگ اسلامی خود را به مردم مسلمان و انسان‌های مستضعف و تحت سلطه در جهان بشناسانیم و انسان‌ها را بیدار کنیم تا از زیر یوغ استعمار و استثمار شرق و غرب نجات و رهایی یابند.»
کد خبر: ۵۳۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 07July 2022

شهید مکاریانی: فرهنگ اسلامی را به دنیا بشناسانید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهیدحسن مکاریانی

«پدر و مادر و برادرانم اگر روزی شنیدید که فرزندتان یا برادرتان کشته شده بود ناراحت نباشید و گریه و زاری ننمائید و، چون من به منظور آزادی وطن اسلامی و دفاع از ناموس و شرافت‌ها رهسپار جبهه گشتم و به خاطر نابودی امپریالیسم آمریکا و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و تداوم آن در این جهاد مقدس شرکت کردم؛ البته اگر لیاقت این را داشته باشم که در کنار بقیه برادران رزمنده و مشغول جنگیدن باشم؛ و این را بدانید ما باید فرهنگ اسلامی خودمان را در جهان به مردم مسلمان و انسان‌های مستضعف و تحت سلطه بشناسانیم و انسان‌ها را بیدار کنیم تا از زیر یوغ استعمار و استثمار شرق و غرب نجات و رهایی یابند.

خلاصه من در این دنیا به هیچ قرض یا بدیهی ندارم جز به یک نفر آن هم خداست؛ و بدهی من بسیار زیاد است و برای من از او توبه و عفو و آمرزش بخواهید که واقعا نتوانستم در این دنیا ذره‌ای از نعمت‌های پرمهر او را جبران کنم و شاید با شهادت بتوانم ذره‌ای از آن نعمت‌های گرانبهای او را جبران کنم.

شهیدان بخون خفته و گلگون‌کفن ما همیشه این شعار را قبل از شهادت زمزمه می‌کنند «ما زنده برآنیم که آرام نگیریم؛ موجیم که آسودگی ما عدم ماست»؛ و بالاخره شهادت میوه‌ای است که نمی‌توان آن را کال از درخت چید، آخرین قطره خون خود را برای تحقق نظام الهی یاری دهید والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار