مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

جشنواره بین‌المللی «شهادت قلم» نویدبخش حرکتی پرشتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام لقمانپور گفت: برگزاری دومین دوره جشنواره شهادت قلم به صورت بین‌المللی به میزبانی قم، بیانگر همدلی و همراهی مسئولان استان و نویدبخش حرکتی پرشتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۳۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 08July 2022

جشنواره بین المللی شهادت قلم نویدبخش حرکتی پرشتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی کوتاه شهادت قلم در تالار شهید آوینی قم اظهار داشت: از همه نویسندگان و هنرمندانی که از استان‌های مختلف با ارسال فیلمنامه در جشنواره شرکت کردند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بر اساس تکلیفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن داده است وظیفه سیاست گذاری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت بر برنامه‌های مرتبط با جریان حماسه ایثار و شهادت را بر عهده دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: بنا بر اهمیت برگزاری جشنواره شهادت قلم، ضرورت تشکیل یک دبیرخانه دائمی احساس می‌شد که با توجه به حضور طلاب و دانشجویانی از کشور‌های مختلف و زیرساخت‌هایی که قم دارد، افتخار مسئولیت دبیر خانه دائمی این جشنواره به قم داده شد.

وی ادامه داد: حضور شهیدان والامقامی از ۱۳ ملیت مختلف و همچنین وجود مزار مطهر ۵۸۰ شهید سپاه بدر در قم، نشان دهنده یک نگاه بین المللی در عرصه نشر آثار دفاع مقدس در قم است.

لقمانپور با اشاره به همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف استان در اجرای برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل جبهه‌ای در مقابل دشمن، امروز شاهد آن هستیم که این جبهه در استان با قدرت در حال فعالیت علیه توطئه‌های دشمنان است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی شهادت قلم در بعد بین المللی، نویدبخش حرکتی پرشتاب و قوی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بستر فیلمنامه و فیلم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار