جنبش فتح:

ایران دشمن ما نیست؛ اسرائیل دشمن ماست

دبیرکل کمیته مرکزی فتح گفت که همه یک دشمن واحد دارند و این دشمن، رژیم اسرائیل است.
کد خبر: ۵۳۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ - 08July 2022

جنبش فتح: ایران دشمن ما نیست؛ اسرائیل دشمن ماستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» به بیان آخرین تحولات درباره فلسطین پرداخت.

وی درباره رام‌الله با دولت آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» اظهار داشت: دریافتیم که این دولت نیز با دولت‌های سابق آمریکا تفاوتی ندارد و مسأله فلسطین اولویت آن‌ها نیست.

الرجوب افزود: ما یک دشمن واحد داریم و این همان دشمن اسرائیلی است و نباید جهت قطب‌نما به سمت هیچ مکان دیگری تغییر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم برادران در حماس به اهمیت وحدت برای ایجاد یک اهرم ملی با توجه به عادی‌سازی روابط عربی (با اسرائیل) پی ببرند. دشمن ما ایران و ترکیه نیست. ما به عنوان کشور‌های عربی، به عنوان یک منطقه و به عنوان مسلمان باید اولویتمان در اینجا باشد.

دیدار هنیه و عباس در الجزائر

الرجوب در واکنش به دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در الجزائر اعلام کرد، الجزائر از چند ماه پیش، طرحی را به منظور شنیدن نظرات همه طرف‌های فلسطینی ارائه دادند.

وی در خصوص روابط فتح و حماس و افق آشتی فلسطینی ضمن اعلام اینکه فتح از روابط با حماس استقبال می‌کند، افزود: ما علاقمند به پایان اختلافات و ایجاد یک شراکت ملی متمرکز بر برپایی کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس، بازگشت آوارگان فلسطینی و توسعه مفهوم قواعد درگیری با اشغالگر هستیم.

تضمین سعودی

وی در خصوص عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و موضع رام‌الله گفت: ما تضمین‌هایی از عربستان سعودی داریم مبنی بر اینکه قبل از حل مسأله فلسطین به سمت عادی‌سازی نخواهد رفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار