در آستانه هفته دفاع مقدس

نمایشگاه 130 ستاره فاطمی در قم افتتاح شد

نمایشگاه 130 ستاره فاطمی ویژه زنان شهیده استان قم در محل حوزه هنری قم افتتاح شد.
کد خبر: ۵۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ - 22September 2015

نمایشگاه 130 ستاره فاطمی در قم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم افتتاح نمایشگاه 130ستاره فاطمی استان قم، فرجی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دیبایی معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار قم و مسئولان امور بانوان فرمانداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد و بانوانی از بسیج و دانشگاه قم و جمعی از هنرمندان استان و خانم دکتر فرشته چترعنبری نویسنده "کتاب 700 کیلومتر اسارت" ویژه زندگی و شهادت شهیه طیبه واعظی حضور داشتند. 

در این مراسم، ابتدا معصومه ظهیری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری طی سخنانی به اهمیت موضوع بصیرت افزایی در نسل جوان اشاره کرد و گفت: بصیرت و آگاهی آن چیزی است که هر نسلی باید خود را به آن مزین کند.

وی انتقال ارزش های هر جامعه را یکی از راه های بصیرت افزایی بیان کرد و گفت: فداکاری و جانفشانی شهدای انقلاب و دفاع مقدس که دعوت خداوند را خالصانه اجابت کردند و در دفاع از دین به سویش شتافتند، از جمله میراث و مفاخری است که باید به درستی به نسل های آینده منتقل گردد.

احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار بانوی شهیده کشور و 130 شهیده استان قم، به  اهمیت جامع نگری به جای بخشی نگری در موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تعریف مرد بدون نقش آفرینی و پشتیبانی زن، موضوعی ابتر است بخصوص آنکه زنان همواره و بخصوص در دوران دفاع مقدس، تجلی ایثار و عاطفه بوده و هستند.

پخش نماهنگ بانوی بارونی به کارگردانی احمدرضا داوری با موضوع شهیده طیبه واعظی نیز از بخش های این مراسم بود.

نمایشگاه فوق با منتخبی از تصاویر زنان شهیده استان قم در بمباران هوایی، انقلاب، دفاع مقدس و حج خونین سال 66، در طول هفته دفاع مقدس لغایت هفتم مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 12 با روایتگری یکی از راویان و همچنین ارائه کتاب چادرهای خاکی، برپاست و پس از آن نیز در محل دانشگاه قم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار