نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

حجاب باید همراه با رفتار حسنه باشد

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: بانوان در عین عفیفگی باید رفتار حسنه داشته باشند ولی نباید با یک رفتار بد از یک خانم باحجاب آن را به همه‌ تعمیم داده و فقط نیمه‌ی خالی را ببینیم.
کد خبر: ۵۳۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 08July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: حجاب امری شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته‌ی شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند و میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حجاب میوه‌ی عفاف و عفاف ریشه‌ی حجاب است، گفت: بانوان در عین عفیفگی باید رفتار حسنه داشته باشند ولی نباید با یک رفتار بد از یک خانم باحجاب آن را به همه‌ تعمیم داده و فقط نیمه‌ی خالی را ببینیم.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست که صدا و سیما به طور خاص و عام وارد ترویج احکام دینی نشده و خود را با این مضمون تطبیق ندهد؛ زیرا صدا و سیما و تمامی رسانه‌ها باید مروج باشند اما باید توجه داشته باشیم که نباید تقلید افراد به صدا و سیما باشد چراکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند که پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.

«آل‌هاشم» با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله‌ی شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد و درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در قیامت به فریاد ما نخواهد رسید ولی یکی از موضوعات مهم در دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت‌های هفته اعم از روز عرفه و عید قربان گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه‌ی سفره‌های احسان علوی است و باید توجه داشته باشیم که دین اسلام دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم هستند و همگی همانند دندانه‌های یک شانه هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد.

وی، با اشاره به اینکه برخی می‌گویند «چون پول دارم هرکاری دوست دارم انجام می‌دهم» گفت: اگر قرار باشد هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند. 

«آل‌هاشم» با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج نیز اظهار داشت: مضمون این پیام اینگونه بود که غرب مستکبر در منطقه‌ی حسّاس ما و اخیراً در همه‌ جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است و پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه کاملا مشهود است که می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد و ما قدردان رهبر معظم انقلاب هستیم که چنین پیام پرمغزی را صادر کردند. 

وی همچنین با اشاره به شکست‌های سریالی رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه‌ی سایبری متذکر شد: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه‌ی عرصه‌ها جریان داشته و این تقابل به‌وضوح قابل مشاهده است و یک گروه هکری به نام عصای موسی به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی آسیب زیادی رسانده و بارها به بخش‌های مالی و زیربنایی حمله کرده است که به فضل الهی و طبق تاکید رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت و هر سال که می‌گذرد رژیم پوشالی صهیونیست ضعیف‌تر می‌شود.

امام جمعه تبریز در تشریح اهداف قطر از میانجیگری در منطقه نیز گفت: بین قطر و عربستان از دیرباز نوعی رقابت وجود دارد و اکنون که عربستان تعلل می‌کند، قطر این را بهترین فرصت دانسته است و همچنین بعد از سفر اتحادیه اروپایی توافق شد تا مذاکرات وین بعد از سه ماه وقفه و با تغییر مکان مذاکرات از وین به دوحه از سر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: دوحه تلاش می‌کند تا با اتخاذ راهبرد مذاکره به مرکز دیپلماسی منطقه تبدیل شود و جایگاه خود را که در زمان ریاست جمهوری ترامپ از دست داده بود، بازگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها