مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

جنگ رسانه ای با شدت بیشتری از جنگ فیزیکی بر علیه کشور ما در حال طراحی است

امروزه به واسطه اقتدار نظامی و امنیتی کشور عزیزمان دیگر شاهد نبرد فیزیکی و نظامی نیستیم اما جنگ رسانه ای با شدت بیشتری از جنگ فیزیکی بر علیه ما در حال طراحی و عملیات است و ما باید در این سنگر پیچیده، هشیارتر از همیشه باشیم.
کد خبر: ۵۳۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 08July 2022

جنگ رسانه ای با شدت بیشتری از جنگ فیزیکی بر علیه کشور ما در حال طراحی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «مسلم رحیمی» مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان امروز با حضور در استودیوی تلویزیونی «عصر ماندگار» که مرکزی رسانه ای و تخصصی در حوزه دفاع مقدس است، پاسخگوی سوالات ما در خصوص جنگ نرم و تولید محتوای رسانه ای دفاع مقدس بود.

ماحصل سخنان مدیر کمیته رسانه ای شورای هماهنگی دفاع مقدس را به شرح ذیل تقدیم حضورتان می‌کنیم؛

خیلی خرسندم  که در فضایی رسانه ای قرار دارم که با همت و تدبیر سردار مرادحاجتی و مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان راه اندازی شده است.

واقعیت امر این است که وجود چنین فضاهایی که می توانند تولید محتوای مطلوب به خصوص در حوزه دفاع مقدس داشته باشند، ارزشمند و ضروری است و این مراکز می توانند بال های تقویتی صداوسیما باشند.

دوران دفاع مقدس لبریز از گفته ها و ناگفته هایی است که باید در اختیار نسل جوان قرار بگیرند و وظیفه همه ماست که هر آنچه از آن دوران در ذهن داریم را به صورت واقعی و شفاف بیان کنیم.

من اصالتا اهل ایلام هستم. در ابتدای جنگ 12 سال بیشتر نداشتم و در منطقه ای عشایری زندگی می کردیم اما به شدت دوران دفاع مقدس و ابتدای جنگ را به خاطر دارم چون بارها منطقه سکونت ما توسط ارتش بعث عراق بمباران شد.

یادم می آید مرحوم پدرم یکی از محدود فضاهی سنتی محل زندگی مان را در اختیار رزمندگان و ادوات آن ها قرار داد و ما ناچار شدیم، در سیاه چادر دیگری اسکان یابیم تا اوضاع کمی آرام تر شود.

یکی از مشکلاتی که در خاطرم باقی مانده این بود که رضا شاه مزدور در طرحی ملی، عشایر را خلع سلاح کرده بود و مدت های طولانی، عشایر مرزنشین فاقد سلاح بودند و همین باعث شد که اقوام ما در روزهای آغازین جنگ نزد پدرم آمدند و گلایه کردند که با دست خالی چگونه به جنگ با دشمن برویم.

بی شک هر آنکس که در دوران دفاع مقدس در جغرافیای ایران اسلامی و به خصوص استان های جنوبی و مرزی بوده خاطرات و ناگفته هایی از جنگ دارد که قابلیت بیان برای نسل امروز را دارند و این استودیو می تواند مکمل فعالیت صداوسیما برای این امر مهم باشد.

امروزه به واسطه اقتدار نظامی و امنیتی کشور عزیزمان دیگر شاهد نبرد فیزیکی و نظامی نیستیم اما جنگ رسانه ای با شدت بیشتری از جنگ فیزیکی بر علیه ما در حال طراحی و عملیات است و ما باید در این سنگر پیچیده، هشیارتر از همیشه باشیم و هم افزایی کنیم تا بتوانیم با تولید محتوای فاخر به نبرد با امپراطوری رسانه ای استکبار برویم.

اگر به عقب برگردم قطعا برنامه ریزی های بیشتر و بهتری را برای تولید برنامه برای نسل جوان و مخاطب امروز انجام می دادم و هم اینک نیز نمره فعالیت حوزه خودم را به مردم عزیز واگذار می کنم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار