نماینده مجلس مطرح کرد؛

حقوق بشر ابزاری برای تحقق منافع آمریکا

عزیزی گفت: حقوق بشر همواره به عنوان یک ابزار در دست مقامات کاخ سفید بوده تا بتوانند اهداف شوم خود را محقق کنند.
کد خبر: ۵۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ - 09July 2022

حقوق بشر ابزاری برای تحقق منافع آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ضمن بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: حقوق بشر همواره به عنوان یک ابزار در دست مقامات کاخ سفید بوده تا بتوانند اهداف شوم خود را محقق کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه حقوق اولیه سیاه پوستان در آمریکا رعایت نمی‌شود و شاهد تبعیض نژادی هستیم، مطرح کرد: این مهم در حالیست که مردم مناطق دیگر دنیا مانند افغانستان، عراق، یمن و ... به دست تروریست‌های آمریکایی کشته شده و منابع آن‌ها به غارت برده می‌شود، اما مقامات کاخ سفید علت این موضوع را دفاع از حقوق بشر عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی تکفیری داعش توسط آمریکایی‌ها پرورش یافت که بیانگر اقدامات ضدبشری این کشور است، ادامه داد: در این میان مشاهده می‌شود همپیمانان این کشور نیز دست به جنایت می‌زنند، اما به عنوان حامیان اصلی حقوق بشر در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک می‌توان اذعان کرد آمریکایی‌ها همواره درصدد نقض حقوق بشر هستند، زیرا سیاست هایشان صرفا مبتنی بر تامین منافع ملی شان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: هر چند در داخل این کشور نیز به وضوح می‌توان نقض حقوق اولیه انسان‌ها را مشاهده کرد؛ موضوعی که در مورد سیاه پوستان ذکر شد و در رابطه با دیگر مهاجران مشهود است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها