شهید پرخو: راه ما جز پیروی از ولایت فقیه نیست

شهید علی پرخو در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «راه ما چیزی جز پیروی از ولایت فقیه نیست، تن من فدای راهم شده و اگرچه جسمم راحت آرمیده، لکن همچنان می‌خروشد علیه ظلم و ستم، بیداد و بیدادگر، کفر و امپریالیسم جهانی و در این خروش شما را به یاری می‌طلبد.»
کد خبر: ۵۳۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ - 10July 2022

شهید علی پرخو: راه ما جز پیروی از ولایت فقیه نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید علی پرخو

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

وصیت نامه انسان را می‌لرزاند و زنده می‌کند.

الذین آمنو یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت فقاتلوا اولیاء الشیطان کان ضعیفا ...
کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند و آن‌ها که کافرند، در راه طاغوت [= بت و افراد طغیانگر]. پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! (و از آن‌ها نهراسید!)، زیرا که نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است.

وصیتم پیامی است بر امت و ملتی که نائب مهدی (عج) آنان را ملت معجزه‌آسای قرن می‌نامد و بر خلقی است که مشتاقانه و جانانه از جان و مال خویش در راه خدای واحد می‌گذرند، بر عزیزانی است که عزیزپرور هستند و فرزندان گرامی خویش را فقط برای آزادی و استقلال میهن اسلامی فدا می‌کنند، بر خروشندگانی است که پرخروشنده در راه خدای متعال حرکت می‌کنند و برای منافع انقلاب و مقابله با دشمن از هم سبقت می‌گیرند، بر مردمی است که ایثارگرند و اهدا می‌نمایند هر آنچه در توان دارند، بر خواهران و برادرانی است که برادر از دست داده‌اند و بر پدران و مادران قهرمانی است که فرزندان خویش را تشویق به پیوستن به کاروان شهدا می‌کنند و به همه شما که اکنون به وصیتم گوش فرا می‌دهید.

سخنم چنین خلاصه می‌شود که راه ما چیزی جز پیروی از ولایت فقیه نیست، تن من فدای راهم شده و گرچه جسمم راحت آرمیده است لکن همچنان می‌خروشد و طغیان می‌کند علیه ظلم و ستم، بیداد و بیدادگر، کفر و کفار، امپریالیسم و سوسیال و امپریالیسم جهانی و در این خروش شما را به یاری می‌طلبد؛ روح من از شما گریه نمی‌خواهد؛ نه... شیون نمی‌خواهد، نه ... انتظارم چنین است که سلاح بر خاک افتاده‌ام را بردارید و جای خالی‌ام را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پر کنید و یادم را با ادامه راهم جاوید نگاه دارید و بدانید‌ای ایمان آورندگان که " ان تنضروا لله ینصرکم و یثبت اقداکم " ...

خدا را شکر می‌کنم که مرا شامل آیه شریفه ۲۰۶ سوره بقره کرد که بعضی از مردمانند که از جان خود در راه رضای خدا درمی‌گذرند و خدا دوستدار چنین بندگانی است و افسوس می‌خورم بر آنانی که زندگی را چیزی جز پرکردن شکم و بر ثروت افزودن بیشتر نمی‌بینند و تمام روز فکر و ذکرشان خوردن و خوابیدن است،‌ای وای بر آن‌ها باد که غافلند؛ و خوش بر آنان باد که آگاهند و آگاهانه می‌پذیرند قربانی شدن در راه آفریدگار تن‌آفرینشان را، چه بگویم؟ سخن زیاد است، اما وقت شما کم و پرارزش؛ به این مختصر اکتفا می‌کنم که راه خمینی راه حسین (ع) است و راه حسین (ع) راه خدا، حال شما خود می‌دانید کدامین سو را انتخاب کنید؛ لذت چندروزه دنیوی یا نه لذت نامحدود اخروی و به عبارتی دیگر مرگ با ذلت و خواری، یا نه مرگ با لذت و شوق به دیدار خداوند داشتن را؟

سلام شما را به شهدا خواهم رساند و ازخودگذشتگی شما برای آن‌ها خواهم گفت، به آن‌ها می‌گویم که شما تعهد کرده‌اید تا آخرین قطره خون چکیده بر سنگفرش بیابان‌های نبرد حق علیه باطل به پیروی از اسلام ادامه دهید و همچنین به آنها، به بهشتی و رجایی، به باهنر و سلمان و ابوذر و سرور شهدا حسین بن علی (ع) این وعده را می‌دهم که شما می‌گویید تا ظلم هست مبارزه هم هست و تا آنجا که مبارزه خاتمه نیابد، خون‌ها و خون‌ها خواهید داد.

در خاتمه درود بی‌پایان بر پدر و مادرم می‌فرستم که به من چگونه زیستن را آموختند و سلام بر حسین (ع) و همه شهدای صدر تاریخ، از هابیل تا شهدای کنونی که به من چگونه زیستن و چگونه مردن را آموختند و همچنین سلام و درود و صد‌ها درود بر رهبر عزیزم که پس از آگاهی از چگونه زیستن در چگونه مردن مرا راهنمایی نمود.  

ولا تحسین الذین قتلو فی سبیل الله امواتا، بل احیاء عند ربهم یرزقون»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار