دبیر همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی عنوان کرد؛

تقدیر از ۱۸مقاله برتر تعالی و فرهنگ‌ دفاعی

سرتیپ اکرمی‌نیا گفت: از میان ۹۶ اثر ارائه شده به دبیرخانه همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی، ۱۸ مقاله برتر برگزیده و شایسته تقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۵۳۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 11July 2022

تقدیر از ۱۸مقاله برتر تعالی و فرهنگ‌ دفاعیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با دهه ولایت به مناسبت عید غدیر خم دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت کتاب نهج البلاغه امروز (دوشنبه) در دانشگاه دافوس برگزار شد.

امیر سرتیپ «محمد اکرمی‌نیا» دبیر علمی دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی در حاشیه اختتامیه این همایش اظهار داشت: فرماندهی و مدیریت جنگ، جنگ نرم، فرهنگ دفاع، ژئوپلیتیک، اقتصاد دفاعی و فناوری دفاعی محور‌های مورد بررسی در این همایش بود.

وی افزود: از مجموع مقالات دریافتی در هر محور سه مقاله برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، این همایش با هدف تبیین منظومه معنوی و اندیشه‌های دفاعی حضرت علی (ع)، تبیین ابعاد فرهنگ دفاعی و دفاع فرهنگی برگرفته از کتاب نهج البلاغه، تبیین نقش آموزه‌های نهج البلاغه در تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی، توسعه مبانی نظری و ادبیات فرهنگ دفاعی مبتنی بر اندیشه‌های امام علی (ع)، ارائه الگوی فرماندهی و مدیریت مبتنی بر اندیشه‌های امام علی (ع)، کاربردسازی اندیشه‌های امام علی (ع) در ابعاد تعالی معنوی و دفاعی برگزار شد. 

فرماندهی و مدیریت در جنگ صلح، جنگ شناختی، جنگ نرم و عملیات روانی، بصیرت و دشمن شناسی، فرهنگ دفاعی، دفاع فرهنگی و فرهنگ مردم پایه، ژئوپولتیک، اقتصاد دفاعی، فناوری دفاعی، معنویت اخلاق، احکام و حقوق در دفاع، اطلاعات و امنیت در دفاع از جمله عناوین این همایش بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار