رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان:

مهم‌ترین پیام واقعه غدیر خم حرکت حول محور ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام «قربان‌زاده» با بیان اینکه مهم‌ترین پیام واقعه غدیر خم حرکت حول محور ولایت فقیه است گفت: برای غلبه بر مشکلات و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب همگان باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنند.
کد خبر: ۵۳۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ - 11July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «عادل قربان‌زاده» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان امروز (دوشنبه) در همایش غدیر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عید غدیر روز اکمال دین و از حساس‌ترین و مهم‌ترین روزهای تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام واقعه غدیر خم حرکت حول محور ولایت فقیه است تصریح کرد: برای غلبه بر مشکلات و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب همگان باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنند.

«قربان‌زاده» همچنین بر حفظ بصیرت تاکید کرد و گفت: در اثر نبود بصیرت و وجود خواص بی‌بصیرت بود که سفارش پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) بر زمین ماند و قضیه محرم پیش آمد.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام به ویژه پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) هر یک از خواص بی‌بصیرت چهره واقعی خویش را نمایان کردند و حوادث تلخ و غمباری را به بار آوردند اظهار داشت: این گروه از نخبگان و خواص بی‌بصیرت که در واقع می‌بایست هدایت‌گر عوام می‌شدند، خود به آفت و مانعی بزرگ برای حرکت‌های اصلاحی و اسلامی جامعه تبدیل شدند و گروه بسیاری را نیز با خود گمراه ساختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان همچنین به نظرات دانشمندان و شخصیت‌های مشهور جهانی در خصوص شخصیت والای امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: «جرج جرداق» نویسنده مسیحی در کتاب بسیار ارزشمند «امام علی علیه‌السلام، صدای عدالت انسانی» پس از آن که قهرمانی‌های امام را با قلم توانای خویش توصیف می‌کند و شمه‌ای از فضایل او را بازگو می‌کند و خطاب به روزگار می‌گوید: «آه! ای دنیا! چه می‌شد اگر قوای خود را جمع می‌کردی و توانت را برای بار دیگر در یک جا متمرکز می‌نمودی و در هر عصر و زمان یک نفر مانند علی علیه‌السلام را که در عقل و خرد و منطق و بیان و حماسه و شجاعت با او همپایه بود، برای بشریت به ارمغان می‌آوردی.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها