یادداشت/ اقدام سپاه در دستگیری جاسوسان

شکار روباه

اقدام سپاه در دستگیری جاسوسان را می‌توان به تعبیری «شکار روباه» دانست.
کد خبر: ۵۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲ - 13July 2022

شکار روباهگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس ـ علی حیدری؛ «نظام اطلاعاتی موفق از ژرفای ذهن دشمن راهبرد او را استخراج و برای رویارویی با آن برنامه‌ریزی و آرایش قدرتمندی را ایجاد می‌کند.» این بخشی از سخنان فرمانده کل سپاه کمتر از دو هفته قبل در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان اطلاعات سپاه است.

سخنی که نشان می‌دهد، سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه به منزله نهاد حافظ و نگاهبان انقلاب اسلامی با پشتوانه تجربه‌های گرانسنگی که در بیش از چهار دهه گذشته به دست آورده‌اند، امروز نه‌تنها ناظر هوشیار همراه با واکنش سریع و دقیق تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی هستند، بلکه با بهره‌گیری از توان و اشراف اطلاعاتی عمیق، راهبرد‌های دشمن را شناسایی می‌کنند و برای مقابله و بی‌اثرکردن آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

نگاهی گذرا به تحرکات رسانه‌ای جبهه معاند در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر نشان می‌دهد، ضربات مهلک سپاه با پشتوانه اشراف دقیق سازمان اطلاعات و بخش‌های دیگر سپاه به جبهه مقابل ملت بزرگ ایران از عناصر و عوامل ضد انقلاب و نفوذی‌ها گرفته تا رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، آن‌ها را در موقعیت شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار داده و برای جبران شکست‌های خفت‌بار خود دست به دامان رسانه‌های مواجب‌بگیر خود شده‌اند تا با طرح سناریو‌های خیالی و به رشته تحریر درآوردن توهمات ذهنی خود، سپاه پاسداران را مورد هجمه قرار دهند.

اوج این عملیات رسانه‌ای در هفته‌های اخیر و در جریان جابه‌جایی در سازمان اطلاعات سپاه نمایان شد و البته پیام پنهان این فضاسازی‌‎های گسترده رسانه‌ای این بود که دشمن از سربازان گمنام سپاه زخم خورده و به هر بهانه‌ای دنبال انتقام از این نهاد مقدس است.

متعاقب این، اتاق‌های فکر و رصد و گروه‌های تولید محتوای جبهه عبری، عربی و غربی به این بهانه همه تلاش خود را به‌کار بستند تا با شایعه‌پراکنی در زمینه رخنه اطلاعاتی دشمنان به داخل سپاه و تضعیف رکن امنیتی و اطلاعاتی این نهاد، به زعم خود این نهاد مهم و تأثیرگذار در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند، غافل از اینکه پاسداران امنیت و آرامش ملت ایران تحت تأثیر این‌گونه القائات قرار نگرفته و در هر نقطه از ایران اسلامی و حتی فراتر از مرز‌های این مرز و بوم حافظ منافع ملی کشور هستند.

هنوز چند روز از تغییر و تحول در سازمان اطلاعات سپاه نگذشته بود که دشمنان ملت ایران اولین ضربه را دریافت کردند و آن زمانی بود که خبر شناسایی و دستگیری برخی دیپلمات‌های خارجی منتشر شد که به جای رایزنی و انجام وظایف دیپلماتیک، مشغول جاسوسی بودند.

سپاه این دیپلمات‌ها را در حال جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه دستگیر کرد؛ ماجرا از این قرار بود که این دیپلمات‌های جاسوس در هنگام نمونه‌برداری از خاک منطقه ممنوعه در کویر مرکزی ایران از طریق پهپاد‌های سپاه رصد و دستگیر می‌شوند.

این رویداد نشان از اشراف اطلاعاتی دقیق و به‌هنگام سپاه در برابر کوچک‎ترین تحرکاتی دارد که با هدف جاسوسی و سرقت اطلاعات از منابع طبیعی ایران انجام می‌شود. نیرو‌های کارآزموده و باانگیزه سازمان اطلاعات سپاه به طور شبانه‌روزی در کنار دیگر نهاد‌های امنیتی فراتر از تحرکات آنها، راهبرد‌ها و سناریو‌های دشمنان را رصد و برای مقابله با آن‌ها طراحی و اقدام می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دیپلمات‌جاسوس‌های غربی با سوء استفاده از مصونیت خود به هر اقدامی علیه امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی دست بزنند؛ بنابراین اقدام سپاه در دستگیری جاسوسان را می‌توان به تعبیری «شکار روباه» دانست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار