مسؤول تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان:

کارگاه‌های تاریخ شفاهی در زنجان ادامه دارد

«حمیدی نسب» گفت: واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان فعالیت خود را از سال گذشته و به صورت مجازی آغاز کرده که با از آغاز سال جاری سعی شده این برنامه‌ها به صورت متمرکز برگزار شود.
کد خبر: ۵۳۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ - 12July 2022

«حمید حمیدی‌نسب» مسئول تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: گروه تاریخ شفاهی زنجان زیر مجموعه دفتر مطالعات جبهه انقلاب اسلامی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان فعالیت خود را از سال گذشته و به صورت مجازی آغاز کرده است، بیان کرد: از آغاز سال ۱۴۰۱ سعی شده این برنامه‌ها به صورت متمرکز برگزار شود.

مسئول تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان با بیان اینکه تلاش شده این دوره‌ها با حضور محققان تاریخ شفاهی برگزار شود، اضافه کرد: در این دوره مبانی تاریخ شفاهی با رویکرد موضوعات مورد غفلت شده آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ موضوع کلان در دوره تاریخ شفاهی ارائه می‌شود، اضافه کرد: سعی شده در این دوره‌ها مجموعه‌هایی، چون اداره کل حفظ آثار، بنیاد شهید و حوزه هنری که در این حوزه فعالیت دارند معرفی شوند.

حمیدی نسب با اشاره به در این دوره ها به محققان فنون مصاحبه، بانک سوالت مدیریت مصاحبه و ارتباط گیری آموزش داده می‌شود تا بتوانند اطلاعات خود را جمع بندی کنند، ادامه داد: تاکنون سه دوره از این دورهها برگزار شده که یک دوره مجازی و یک دوره حضوری بوده است.

مسئول تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان با اشاره به اینکه این دوره‌ها صرف یک دوره تئوری نبوده و سعی شده رویکرد عملیاتی داشته باشد و یک نفر متناسب با آموزش اطلاعات خود را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا محققان بتوانند اطلاعات لازم را دریافت کنند، گفت: سعی شده نیروی انسانی توانمند و محققان علاقه مند به تاریخ شفاهی برای فعالیت تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره تاریخ شفاهی در شهرهای ابهر، خرم‌دره و خدابنده نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سعی خواهد شد در این کارگاه‌ها موضوعات بومی بررسی و به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار