مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازسازی در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلور پیدا کرده است

«رمضانی‌چابک» گفت: بازسازی در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلور پیدا کرده است که امیدواریم با همت، وحدت و نگاه عالمانه همه مجموعه، استمرار داشته باشد و بستر لازم برای همه نخبگان فرهنگی و هنری فراهم است تا در این حوزه وارد شوند.
کد خبر: ۵۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ - 12July 2022

بازسازی ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد با توجه به تأکیدات رهبری در اولویت قرار گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی رمضانی‌چابک» مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، اظهار داشت: چابک‌سازی و تفویض اختیارات و توجه به عدالت فرهنگی در این دوره مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید نیز شروع به فعالیت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بازسازی ساختار فرهنگی کشور را مورد تأکید قرار دادند.

رمضانی‌چابک توجه به عدالت فرهنگی در کشور را مؤلفه مهمی دانست که در این دوره به آن توجه می‌‎شود و اضافه کرد: امیدواریم ماحصل نگاه عدالت فرهنگی، شناسایی استعدادهای و معرفی به جبهه فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه حوزه سینمایی مقرر شد ۷۰ درصد اعتبارات به استان‌ها تسری پیدا کند تا ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی و فعال شود، تبیین کرد: سال گذشته رقم قابل توجهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به استان‌‎ها تخصیص پیدا کرد که اگر اعداد اعتبارات استان‌ها را یک واحد در نظر بگیریم، برخی استان‌ها تا ۱۲ برابر واحد بهره‌مند شدند.

رمضانی‌چابک اضافه کرد: درخصوص بازسازی کارگزار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای نیروی انسانی مشخص است و چاره‌ای جز هم‌افزایی در درون مجموعه و بین دستگاه‌های فرهنگی نداریم تا جبهه واحد برای حکمرانی فرهنگی شکل بگیرد و مدیران نیز باید در رویکرد هم‌افزا از ظرفیت‌های هم استفاده کنند تا اهداف مدنظر محقق شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تصدی‌گری در حوزه فرهنگ معنا ندارد؛ بلکه باید حاکمیت و حکمرانی فرهنگی عینیت پیدا کند، افزود: برخی اوقات مسیر غلطی را دنبال می‌کنیم؛ لذا دستگاه ما که باید حاکمیت و نظارت داشته باشد، متصدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلور پیدا کرده است که امیدواریم با همت، وحدت و نگاه عالمانه همه مجموعه، استمرار داشته باشد و بستر لازم برای همه نخبگان فرهنگی و هنری فراهم است تا در این حوزه وارد شوند.

رمضانی‌چابک به انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اشاره و توضیح داد: مسیری که در حوزه انتخاب مدیران‌کل طی کردیم، بی‌سابقه و منحصر به‌فرد است؛ به نحوی که زمینه دسترسی به وزارتخانه وجود داشت و این مسیر باز بود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، گفت: توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشید، جریانات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی را دریابید و ‌به کار گیرد؛ لذا امیدوارم در دوران حضور شما شاهد بالندگی فرهنگ و هنر باشیم.

انتهای پیام/ لیلا لیمویی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار