تفاهم‌نامه همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین و بنیاد شهید استان منعقد شد

در راستای اجرای تبیین و ترویج فرهنگ فاع مقدس، ایثار و شهادت تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امضا شد.
کد خبر: ۵۳۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ - 12July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امروز (سه‌شنبه) با حضور سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و «غلامرضا حقایق پور» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و معاونین دو اداره در سالن جلسات بنیاد شهید قزوین، تفاهم نامه همکاری بین این دو اداره کل، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و اطلاع رسانی اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین به عموم مردم شهیدپرور استان قزوین منعقد شد.

سرهنگ امیری مقدم ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و سعید غدیر خم اظهار داشت: روز غدیر خم از بـهترین اعـیاد امت اسلامی  است و باید از فرهنگ غدیر درس زندگی بیاموزیم و آن را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی ادامه داد:دفاع مقدس در تاریخ چند هزار ساله ایران بی نظیر است چرا که سوژه های دفاع مقدس، رشادت ها و از خود گذشتگی رزمندگان در هیج جای کشور دیده نمی شود و  باید جوانان با رشادت های این رزمندگان آشنا شوند، 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: امیدواریم که تعامل و هماهنگی دو اداره باعث تولید فاخر محتوا در  عرصه های مختلف کتاب، دانشنامه، هنر، سینما، کلیپ و... انجام شود.

سرهنگ امیری مقدم در پایان با اشاره به برخی از مفاد این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت در برنامه های حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت، مشارکت در تالیف و چاپ کتاب، ساخت کلیپ و نماهنگ، هنری و سینمایی، نقش همسران و مادران شهدا در دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، گویاسازی اسناد، مدارک و تصاویر شهدا، بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت خبرگزاری دفاع پرس استان و ده ها موضوع دیگر از جمله موارد این تفاهم نامه است.

غلامرضا حقایق پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این نشست اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیش از هزار برنامه عملیاتی در جهت ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در استان دارا هستیم که بسیاری از این برنامه را می‌توان با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار