رئیس پلیس آگاهی فراجا:

پلیس به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز دارد

سردار قنبری با بیان اینکه پلیس به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز دارد، گفت: اولین رویکرد پلیس آگاهی کشف پیش‌دستانه جرایم است با بهره‌گیری از فناوری‌های روز است.
کد خبر: ۵۳۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ - 13July 2022

اولین رویکرد پلیس آگاهی کشف پیش‌دستانه جرایم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد قنبری» رئیس پلیس آگاهی فراجا در اولین رویداد کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم، اظهار داشت: در ارتباط با جرایم ما امروز متغیر‌های فراوانی داریم و وقوع جرم با گذشته تغییر کرده است؛ در گذشته دلایل مادی که در صحنه جرم جمع آوری می‌شد در نهایت منجر به شناسایی مجرم می‌شد، اما امروز متغیر‌ها تغییر کرده است.  

سردار قنبری گفت: متغیر اول که تغییر کرده است داده‌ها و اطلاعات فضایی است. علاوه بر داده‌های مادی داده‌های فضایی بسیاری در صحنه جرم داریم که ما را به‌سوی مجرم هدایت می‌کند داده‌های غیرفضایی نیز در صحنه جرم وجود دارد و می‌تواند به کشف جرم کمک کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: اولین رویکرد پلیس آگاهی کشف پیش‌دستانه جرایم است و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز قبل از اینکه مجرم جرمی را انجام دهد بتوانیم از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی صورت گرفته، اما نیاز به مدیریت هوشمند و مدیریت فناوری در این حوزه داریم آنچه که ما امروز نیاز داریم تحلیل هوشمند داده‌های جمع آوری شده است.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: امروز مجرمان از فناوری‌های روز در ارتکاب جرم استفاده می‌کنند و ما هم باید با استفاده از همین فناوری‌ها آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید در وهله اول با داده‌هایی که در اختیار داریم قبل از اینکه مجرم وارد صحنه جرم شود از وقوع آن پیشگیری کنیم امروز ما به قابلیتی رسیدیم که می‌توانیم در آینده نزدیک اعلام کنیم که زمان رسیدن ما به مجرم از طریق صحنه جرم حداکثر یک هفته خواهد بود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: دومین اولویت ما ارتقای کیفیت چهره و پلاک خودرو است امروز با توجه به بحث کرونا و اینکه مجرمان تمایل دارند خود را پنهان کنند از ماسک استفاده می‌کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان باید در تشخیص چهره این افراد با ماسک به ما کمک کنند.

سردار قنبری ادامه داد: دیگر اولویت ما شناسایی هویت افراد با استفاده از الگو‌های رفتاری است. ما در این زمینه در ابتدای کار هستیم ما بانک‌های زیادی از رفتار مجرمان داریم، اما باید شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه به ما کمک کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: چهارمین اولویت ما فشرده‌سازی فیلم‌هایی است که در صحنه جرم داریم و بانکی در این رابطه باید به‌صورت ذخیره داشته باشیم که امیدواریم این شرکت‌ها در این زمینه ورود کرده و به ما کمک کنند ما اصوات زیادی از مجرمان داریم، اما برای کوتاهی در زمان برای تطبیق این اصوات نیاز به استفاده از ابزار‌های هوشمند داریم و امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه به ما کمک کنند. در برداشت اطلاعات از صحنه جرم نیز به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم ما این اطلاعات را در حال حاضر جمع آوری می‌کنیم، اما باید یک بانک کامل و جامع در این زمینه داشته باشیم که کارآگاه بتواند سریع این داده‌ها را تحلیل کند.

وی با بیان اینکه امروز پلیس آگاهی در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است، گفت: امیدواریم با این اقدامات بیم و ترس در مجرمان ایجاد شده و مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه مردم از پلیس انتظار دارند از وقوع جرم پیشگیری کنند، گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و اگر جرمی رخ داد باید به‌سرعت پیگیری کرده و احقاق حق کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار